17 juli 2019: Helford River

18 juli 2019 - Falmouth, Verenigd Koninkrijk

Vandaag is Claude jarig! We werden wakker met een zonnetje en windstil weer. Lekker ontbeten buiten in de kuip en later koffie met feestelijke brownies. Bij het ontbijt werd het kado al enthousiast uitgepakt: een bluetooth speaker die kan worden aangesloten op de mobiele telefoon. Al gauw schalde Muze over de rivier. De buren waren gelukkig al koffie drinken op de kant :)

Om13.00 zijn wij naar de Ferry Boat Inn gegaan voor een heerlijke lunch. Claude ging voor de zeebaars, Thom en ik voor de Huntsmans lunch (een bord met heerlijke pate, kazen, rabarberchutney, salade en brood). Een flesje rose erbij en het feest was compleet! Naast ons aan tafel bleek een belgisch stel te zitten die net van de Scillies terug kwamen waar we nog gezellig mee hebben zitten kletsen. We hebben ons hierna er toch nog toe gezet om een stukje van het coastal path te wandelen langs de trebah tuinen. Thomas was, net als vorig jaar, niet bereid om te betalen om planten te bekijken maar langs het pad konden we af en toe wel een blik op de tuinen werpen en foto's maken. Op de terugweg begon het licht te spetteren. Eenmaal op de boot moest alles gauw naar binnen en begon het ook stevig te waaien.

Rond 17.00 uur kwam er een schip aan dat aan een mooring wilde gaan liggen. Dit lukte niet en ging met veel geschreeuw gepaard. Wij staken ons hoofd uit de kajuit om te kijken of dit allemaal wel goed ging. Tot drie keer toe probeerde het stel met veel gevloek de boei te pakken en kwamen vlak langs onze boot drijven. Toen ze ons eenmaal in beeld hadden, werd er geschreewd dat we niet moesten kijken. Na 3 pogingen lagen ze dan toch eindelijk vast. Toen later de havenmeester bij hen langs kwam voor havengeld zagen we hem druk gebaren en konden we horen hoe wij de schuld kregen van dit gestoetel. Hij vond dat wij een te lange lijn op de mooring hadden waardoor er voor hem te weinig ruimte zou zijn om te manouvreren. Vervolgens kwam de havemeester bij ons langs met een grote grijns en zei dat we er prima bij lagen en dat er niets aan de hand was. ' s-avonds de home grown en home made courgettesoep met de pastys gegeten. Later op de avond was het weer droog en hebben we nog tot donker buiten zitten lezen. Het was een feestelijke dag ;)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Klazien.:
    18 juli 2019
    Wij hebben nu die wind en wat lichte spetters !! jullie hadden weer een mooie dag en de soep van Thom zn courgettes smaakte goed. We zien een aanvaring van een schip met de rode boei. Was weer spannend! Jullie zien later wel de fotos....
  2. Ambam:
    18 juli 2019