Dinsdag 28 juli: Herkingen - Westerschouwen -Herkingen

30 juli 2020 - Herkingen, Nederland

Er staat een straffe wind, het is fris en bewolkt. Een prima dag voor een mooie wandeling in de bossen van Westerschouwen. We bellen en regelen nog wat dingen voor het nieuwe huis, smeren brood voor onderweg en gaan rond 12.30 op pad. We parkeren bij de Boswachterij en starten daar een wandeling van 7 kilometer. Dat lijkt niet veel maar het is behoorlijk heuvelachtig met flinke stukken rul zand. We zien herten en enorme mierenhopen en presteren het ook nog om de weg kwijt te raken. Als we halverwege de wandeling al een tijdje geen bordjes meer zien en het pad steeds smaller wordt, keren we maar terug en blijken we inderdaad een bordje bij een afslag over het hoofd te hebben gezien😊

Na de wandeling willen we boodschappen doen bij de AH in Burgh-Haamstede maar bij het zien van een enorme wachtrij mensen buiten voor de deur, rijden we maar gauw door naar de spar. Daar hebben ze een zeer beperkt assortiment maar we slagen erin om een paar Catelaanse worstje en een salade te bemachtigen. Om 17.00 zijn we weer aan boord. Deze keer schuift Joost alleen aan voor de maaltijd. Sjoerd is naar Den Haag vertrokken voor een activiteit van zijn studentenvereniging. Uiteraard met in achtneming van de anderhalve meter regeling ;)

De Catelaanse worstjes en salade smaken prima. We spreken af met Joost dat hij mij de volgende dag om 10.00 uur oppikt. Dan gaan we samen boodschappen doen in Sommelsdijk en kan Claude nog rustig wat calls voor zijn werk doen. Dan gaan we daarna zeilen en ergens ankeren. We zien wel hoe het loopt. Dat is wel erg lekker van deze vakantie. We kunnen, in vergelijking met zeetochten, heel veel zeilen en zelf mooie koersen bepalen zonder dat de eindbestemming vaststaat. Dat is ieder geval genieten!

1. Adriana:
    31 juli 2020
    Hallo lieve mensen. Wel een heel andere vakantie, zoals je al melde, ook wel weer goed als jullie nog wat willen regelen. Met deze hitte ook weer aanpassen, ik neem maar weer mijn plekje aan de Waal in. Groetjes.