Donderdag 30 juli 2020 Kabeljauwplaat - Herkingen

1 augustus 2020 - Herkingen, Nederland

De wind is vannacht gedraaid naar zuidoost en het voelt gelijk warmer aan. Voor de verandering ontbijten we weer buiten in de kuip. In de verte zien we zeehondjes langs zwemmen, dat blijft toch een bijzonder gezicht. Na het ontbijt is de wind helemaal weggevallen en warmt het snel op. We besluiten te blijven liggen en al gauw plonzen we het water in. Joost heeft een bluetooth speaker die zodanig waterbestendig is dat je er mee zou moeten kunnen zwemmen. Dit gaan we uitproberen en we zwemmen rond met muziek 😊Alleen als de speaker echt onderwater zit valt de verbinding even weg.

Na het zwemnen is het tijd voor een lunch. We hebben nog sate over van gisteravond. Dit gooien we even in de pan, satesaus en een biertje erbij. Helemaal prima! De wind blijft weg dus brengen we de middag zwemmend en lezend door. Rond 17.00 varen we terug naar de haven en halen Claude en Joost Sjoerd op voor het eten. Ik borrel nog even met de buurvouw van de Janjorem.  Als de heren terug zijn maken we een heerlijke pastasalade.

Het koelt gelukkig snel af en het is een aangename avond. Joost en Sjoerd gaan terug naar huis. Morgen vertrekt Sjoerd met een paar vrienden in mijn auto voor een weekje vakantie in Duitsland.