Maandag 27 juli Herkingen

30 juli 2020 - Herkingen, Nederland

De dag start met regen. We ontbijten binnen en we verwachten dat dit een leesdag gaat worden. Buienradar geeft zeker tot 16.00 regen aan. Maar rond 13.00 trekt het opeens open, de zon komt erbij en het waait ook nog eens een perfecte windkracht 3-4. Claude maakt gauw de zeilen klaar en ik smeer brood voor onderweg en 13.30 kunnen we vertrekken. We varen eerst aan de wind richting Bommenede. Het gaat als een speer maar vlakbij Bomnenede krijgen we de eerste bui over ons heen. Verder naar het westen ziet het er donker uit dus we besluiten terug te keren en een rondje rond de Mosselbank te doen. Dit gaat fantastisch ondanks dat we nog een buitje over ons heen krijgen. We twijfelen nog of we nog een rondje zullen doen maar bij het zien van nieuwe donkere luchten schieten we toch Herkingen maar weer binnen. Net voor de volgende bui liggen we weer vast en zijn de huiken weer over de zeilen. We borrelen nog wat en dan stappen Joost en Sjoerd aan boord om gezellig mee te eten. Een gratis maaltje pikken ze tenslotte graag mee! Na het eten vertrekken de mannen weer naar huis en gaan wij lekker lezen. De boeken vliegen er doorheen :)