Vrijdag 10 augustus Veere

11 augustus 2018 - Herkingen, Nederland

Heerlijk even een rustig dagje Veere. Eerst maar eens lekker brood en Apfelstrudels bij bakker Bliek gehaald. Wel onhandig dat het kleine supermarktje weg is. Je kan nu geen eten meer kopen in Veere. Maar in de jachtclub kan je gelukkig nog wel een pak melk, eieren of boter kopen.
Voor de lunch hebben we verse haring gehaald en daarna zijn we met zijn allen over de stadswallen gelopen. Claude en ik hebben nog even in de winkeltjes rond gekeken en daarna zijn de jongste en ik nog even naar de Aquamarijn geweest, een winkel met allerlei prachtige mineralen en fossielen. Hij heeft een mooi stukje Pauwenerts gekocht voor zijn verzameling en ik een paar armbandjes van mooie steentjes.
Verder lekker in de zon gelezen in de kuip tot het steeds meer betrok. Rond 18 uur begon het te regenen en te waaien. Uiteindelijk hadden we veel meer wind dan de avond ervoor met de zeer zware stormwaarschuwing! 'S-avonds rond 23 uur werden we nog opgeschrikt door een enorme flits en knal in de haven. Iedereen kwam in de regen zijn boot uit, bang dat er een gasexplosie was geweest op een van de jachten. Het bleek loos alarm, er werden wat jongens gespot die snel wegreden. Vermoedelijk hadden deze wat knalvuurwerk in de haven gegooid. Al snel keerde de rust weer terug en zijn we gaan slapen. Morgen wordt het droog en rustiger weer en zeilen we weer terug naar Herkingen.
Bedankt voor al jullie leuke reacties! Het was een heerlijke vakantiie en we vinden het geweldig dat we de Scilly eilanden hebben kunnen bezoeken mede dankzij de mannen die de Calanche helemaal naar Plymouth hebben gebracht en deze schitterende zomer met veel oostenwinden!!

1. N.J. van der Duyn Schouten:
    11 augustus 2018
    Goede morgen Jeanette en Claude.
    Heb met heel veel plezier je reisverslagen gelezen en de mooie foto's bekeken. Dank je wel.
    Een voorspoedige thuisreis en groetjes.
    Nico.
  2. Adriana:
    11 augustus 2018
    We zullen de mooie verhalen missen, maar ook fijn om weer veilig thuis te zijn. Lieve groet en hopelijk tot spoedig ziens.
    Adri.
  3. Klazien:
    12 augustus 2018
    Inderdaad we zullen de verslagen en fotos missen, maar...Ayla is er nog !
    De dagen met bijna de hele familie in Vlissingen waren een kadootje en supergezellig.
    Welkom thuis en nog even lekker nagenieten !!
  4. Ekke en Yvonne:
    13 augustus 2018
    Hoe leuk was dat om jullie te kunnen volgen op de reis en natuurlijk hoe tof het is dat jullie de Scilly eilanden hebben bereikt. En dan nu weer omschakelen naar 'gewoon' wonen en werken.....
    Hartegroet van Ekke & Yvonne