Vrijdag 31 juli: Le Havre

2 augustus 2021 - Eindhoven, Nederland

Er stond vandaag nog een stevige noordwestenwind met op zee nog hoge golven. Nog geen goed moment om cape d'antifer te ronden. Maar het zonnetje scheen en het was lekker weer.

Buiten lekker beschut onder de buiskap ontbeten en daarna de fietsjes weer te voorschijn getoverd om Le Havre te ontdekken.

En dat viel niet tegen. We waren zelfs positief verrast! Prachtige fiets paden langs de boulevard en dwars doorde stad. We zijn de hele boulevard afgefietst tot de kaap en daarna naar het bovenstegedeelte van de stad. Helemaal bovenin vonden we een schitterende botanische tuin omringd door kazematten. Jardin Suspendu.  Midden in de tuin was een leuk terras tussen bloeiende oleanders en daar zijn we neergeploft. We kregen een kaasplateau met een roseetje en hebben er heerlijk gezeten. Een oase midden in de stad. Daarna hebben we een rondwandeling over de kazematten gemaakt tussen de bomen en struiken die per continent waren gerangschikt. En tussen de bomen en struiken een schitterend uitzicht over de stad en zee.

Rond 15.30 zijn we weer terug gefietst. Vlakbij de jachthaven zit een soort markthal waar je allerlei verse producten kan kopen. Daar even goed ingeslagen. De mensen keken ons alleen nogal intens aan. We hadden de fietsjes aan de hand bij ons dus ik dacht eerst dat men zich daaraan stoorde. Tot ik na 10 minuten me realiseerde dat we geen mondkapje ophadden...

Terug in de haven bleken er kennissen uit onze haven in Herkingen te liggen. Daar even aan boord gezellig geborreld en 's avonds de verse couscous uit de markthal gegeten. Het is zoveel dat we er morgen nog een keer van kunnen eten.

Morgen gaan we verder naar Dieppe. Het wordt een zonnige dag met west 3-4. Het is behoorlijk instabiel weer met vanaf donderdag weer een aantal dagen veel wind waardoor we besloten hebben de komende dagen in hopjes richting het noorden te gaan. We willen dan donderdag aan de Belgische kust zijn en daar nog wat relaxen.

1. Adriana:
    2 augustus 2021
    Adriana.
    Verrassend dat een havenstad zo mooi kan zijn, en de fietsjes goed van pas komen. Ook gezellig om steeds weer bekenden te ontmoeten. De mondkapjes altijd maar meenemen heb ik begrepen. Goede reis verder.