Vrijdag 3 augustus Dover

3 augustus 2018 - Dover, Verenigd Koninkrijk

Vandaag een rustdagj. Er is geen wind en het wordt al gauw warm. Ik doe een paar handwasjes en de was droogt snel zo in de zon. We doen eerst wat boodschappen bij de Marks en Spencers want we zijn aardig door de verse voorraad heen. Ze hebben er zelfs stokbrood. Als we deze 's middags voor de lunch eten, blijkt dat je wel heel sterke kaakspieren nodig hebt om dit brood te kunnen eten. Jammer maar met de homemade tonijnsalade maakt de lunch toch nog goed.
Daarna gaan we naar het strand. Je moet door een soort doolhof aan schotten om er te komen. Ze zijn hier namelijk bezig om een nieuwe jachthaven te bouwen. Overal hangen plaatjes hoe het gaat worden. Ziet er zeer modern uit, met een soort promenade en winkeltjes lijkt het wel. Maar op dit moment is het dus nog een enorme bouwput waar we langs lopen. Een paar uurtjes lekker op het strand gelegen en gezwommen. Het water is hier duidelijk warmer dan op de Scilly eilanden! Het valt ons om op dat wij de enigen op het strand zijn zonder tattoo's....
Eind van de middag zijn we terug op de boot en varen net oud huisgenoot Frits en Marion binnen. Na het eten even bij hen koffie gedronken en wordt besloten om morgen met elkaar naar Dover Castle te gaan.