Woensdag 25 juli New Grimsby Sound -Falmouth

25 juli 2018 - Falmouth, Verenigd Koninkrijk

Om 5 uur zijn we via de noordkant vertrokken. Het was windstil en eenmaal buiten werden we getrakteerd op een prachtige zonsopgang. Het werd weer een dagje motoren maar door de spiegelgladde zee konden we wel goed dolfijnen spotten. Vlak voor Lands End kwamen hele groepen al jagend voorbij. We konden ze al van verre zien aankomen omdat je de Jan van Genten er boven ziet cirkelen en duiken naar de vis die door de dolfijnen opgejaagd wordt. Er was ons verteld dat je op de huid van het schip moet kloppen. Dolfijnen zijn nieuwsgierig en komen dan kijken wat dat geluid is. En het werkt! Op een gegeven moment zagen we een groep onze boot op een paar 100 meter passeren. Toen we begonnen te kloppen veranderden ze direct van koers en kwamen op ons af. Het werd een heel spektakel rond de boot. Ze zwommen overal maar vooral in de boeggolf voor onze boot. Er zaten ook jonge dolfijntjes bij, het was echt geweldig mooi om te zien!

Rond 14.00 meerden we aan in de jachthaven van Falmouth. Eindelijk konden we na een week weer fatsoenlijk douchen en water tanken! Ik heb de boot binnen maar eens een poetsbeurt gegeven en dat was ook wel hard nodig. 's avonds werd we uitgenodigd op een andere Hallberg Rassy die we kennen van de HR connectie. Het werd een erg gezellige avond waarbij veel HR ervaringen werden gedeeld.

1. Klazien.:
    27 juli 2018
    Wat een prachtige natuur ! Ik had me de Scillys wat kaler voorgesteld.
  2. Adriana:
    Adri
  3. Adriana:
    27 juli 2018
    Wat geweldig met de dolfijnen en zo dicht bij de boot. We zien veel op de TV maar dit is toch heel wat anders. Wat een mooie reis. Adri.
  4. Ambam:
    Leuk !