Zaterdag 18 juli 2020 Zierikzee

19 juli 2020 - Zierikzee, Nederland

Na een wat onrustige nacht met aangeschoten jongeren die een mislukte poging deden om vanaf de steiger op de boot te piesen, staan we rond 9 uur op en ontbijten lekker in het zonnetje in de kuip. Direct na het ontbijt vertrek Joost met de auto. Hij zet hem thuis neer en gaat dan met de bus richting Rotterdam voor zijn barbeque afspraak. Rond 10.30 uur komen Robert-Jan en Lineke van de 'Nelson' aan boord voor koffie en taart en brengen een lekkere fles wijn mee nog voor Claude's verjaardag. Eind van de ochtend vertekken zij weer uit Zierikzee maar wij blijven een dagje liggen. We nemen de tijd om alles wat ik vrijdag nog aan boord heb gebracht een zeevast plekje te geven en doen nog wat boodschapjes. Eind van de middag komen Mira, Toine en Eline van de Seaquest aan boord voor een borrel en barbeque. Ze zijn met de auto gekomen want morgen vertrekken zij met hun schip richting het Noorden. Claude krijgt van hen een prachtig boek over grillen en koken met een kamado. Aan boord hebben we een cobb barbeque maar voor ons nieuwe terras lijkt het ons leuk om een kamado aan te schaffen en met dit boek kunnen we ons de kookkunst hiermee eigen maken. Het wordt een erg gezellige avond die we afsluiten met taart en een glaasje van de nieuwe Canadese whisky.

1. Klazien:
    19 juli 2020
    Leuk weer je verslag te lezen. Hoop dat het vannacht wat rustiger is aan de wal. Ayla gaat prima, ze geniet en ik houd me strikt aan de 77 gram !!