Zaterdag 3 augustus 2019: Brighton -Dover

4 augustus 2019 - Dover, Verenigd Koninkrijk

We zijn op tijd opgestaan omdat we rond 9.30 wilden vertrekken richting Dover. Dit is 2 uur na laag water en volgens de havenmeester stond er dan genoeg water in de haveningang en in de haven. De eerste vertrok om 9.15 en zat nog voor de haveningang al vast. Dat ging lekker. Maar na een kwartier kwam hij los en vertrok zonder verdere problemen. Rond 9.40 durfden wij het ook aan. Na afscheid van Frits en Marion te hebben genomen gooiden we los. De duitse buren hielpen een handje en zeiden dat ze nog nooit buren hadden gehad die zo stil over hun boot waren gelopen. Kijk dat is nog eens een compliment :)

De eerste 12 mijl tot Beachy Head stond er een lekker windje en hebben we opgekruist. Na Beachy Head viel de wind helaas helemaal weg en hebben we verder alles naar Dover gemotord. In Dover was er nog een plekje in de tidal haven. We lagen alleen binnen een uur alweer in de modder met laag water. Even opletten dus hoe laat we kunnen vertrekken morgen. We lagen nog maar net vast of de secretaris van de HR connectie stapte al aan boord. We hebben even gezellig geborreld terwijl Thomas het avondeten klaarmaakte. Op een gegeven moment werd het aan de overkant op de kade erg onrustig. Veel gezang en geschreeuw. Wat bleek, er kwam een schip aan die een kanaalzwemmer terugbracht. Blijkbaar was het gelukt want er werd stevig geapplaudiseerd en gezongen. Na het eten hebben we nog even gelezen en ben ik in ieder geval op tijd gaan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl