Vrijdag 31 juli 2020 Herkingen - mosselbank - Herkingen

1 augustus 2020 - Herkingen, Nederland

Volgens het nieuws wordt vandaag een tropische dag waarbij warmte records kunnen sneuvelen. Het voordeel ten opzichte van gisteren is dat er vandaag een heerlijk oostenwindje staat kracht 3-4. Een perfecte dag dus! Na het ontbijt doen we gauw nog een paar boodschappen bij de lokale supermarkt. Voor de deur staat een viskraam, daar scoren we nog 2 verse harinkjes en een tonijnsalade. Terug op de boot maak ik nog gauw een lunch voor onderweg en gooien we los. We zeilen zo ongeveer het hele meer tot aan Ouddorp over. Het voelt alsof we op de Middellandse Zee zeilen maar dan met een constante perfecte wind. We genieten met volle teugen, racen met een paar andere schepen en Claude is helemaal tevreden met ons scheepje en uiteraard ook met de bemanning!

Om 17.00 komen we bij de Mosselbank aan en gooien het anker uit. Eerst eten we nog even ons harinkje en dan gaan we zwemmen, het is nog bloedheet. Ik heb echter van die enorme blauwe kwallen gezien die er alleen bij oostenwind zijn. Ik vraag me altijd af waar ze dan opeens vandaan komen. Ze zijn echt groot en dat vind ik geen fijn idee. Dus Claude gaat op kwallenwacht staan op de punt terwijl ik zwem en daarna draaien we de rollen om. Dit levert wel een paar keer een kwallenalarm op maar geen aanvaringen met kwallen op gelukkig!

We maken een soepje met brood en een salade en rond 21.00 varen we terug naar de haven. Onze buurtjes in de haven zijn aan het barbequen als wij aankomen en hebben een paar lamskoteletjes en kippenspiesjes over. Geen probleem, wij zetten de bordjes weer op tafel en gaan voor de tweede ronde😊

Eind van de avond trekt de wind opeens hard aan. Hiervoor was al gewaarschuwd vandaar dat we terug gekeerd waren naar de haven. S'nachts komt er ook nog onweer en regen over maar wij liggen prima.

1. Klazien:
    1 augustus 2020
    Mooi op tijd binnen voor het onweer !! Hier begon het rond 2300 en.hebben Ayla naar auto gebracht. Volgens pa zou het om 0100 weer rustig zijn, dus de wekker op 0115 gezet en Ayla weer opgehaald. Het is wel erg warm geweest, maar in de kamer hebben we het op 24gr kunnen houden. Met moeite hoor.
  2. Adri:
    1 augustus 2020
    Er wordt deze reis lekker gesmikkeld, mooie foto’s steeds weer.Hier vannacht ook onweer, meer weerlicht, en helaas weinig regen voor de tuin. Het is ook hier genieten van het mooie

Weer een gedekte tafel met heerlijkheden, groot gelijk hoor.Ook hier vannacht onweer, och die arme Aila. Maar wel het beste voor haar. Wel een afwisselende reis deze keer. Alles o.k. hiier.