Donderdag 22 juli: Binic

23 juli 2021 - Binic, Frankrijk

Vanochtend lekker buiten in de kuip ongestoord ontbeten! Langs de hele kade was een markt opgesteld en na de koffie zijn we de markt opgegaan om ons avondeten te kopen. Dit was toch wel een bijzondere ervaring. Het was echt vreselijk druk, bijna iedereen had wel een mondkapje op maar slenterde hutje mutje langs de kramen.  Er werd helemaal geen afstand gehouden en ik kreeg het er benauwd van. We hebben gauw een lekkere zeetong, een droge worst en fruit gekocht en zijn snel weer naar de boot gegaan.

Na een bakje koffie, de zwemspullen aangetrokken, rugzak gevuld en zijn we een prachtige klifwandeling gaan maken richting Saint Quay Portrieux. Onderweg kon je op diverse plekken afdalen naar verschillende strandjes. Dat hebben we uiteraard gedaan en in het water heerlijk afgekoeld. Rond 16.00 waren we terug. Het was nog erg warm in de haven, dus gauw de zonnetent opgezet.

Claude heeft voor de vakantie een klein onderwatercameraatje gekocht aan een lange lijn. Op de iphone krijg je dan de beelden binnen. We wilden dit uitproberen en kijken of er nog wier zat aan de schroef. Nou dat cameraatje werkte perfect! Ik had het vastgemaakt aan een lange bezem en daarmee ging ik onder de boot terwijl Claude de beelden bekeek. We schrokken ons rot. Er hing een enorme berg zeewier aan de schroef! Claude is gelijk een duikbril gaan kopen en nagevraagd of er misschien een plongeur (duiker) in de haven was. Niet dus. Toen moest ik er wel in. Claude wilde eerst gaan maar moet deze actie met lenzen uitvoeren en dan is er toch wel een kans dat hij een lens verliest.

De eerste paar minuten vond ik het wel eng en kon het ook niet goed zien ondanks de duikbril. Maar vanaf de andere kant van de boot bij de steiger had ik beter zicht en ben ik uiteindelijk diverse keren ondergedoken en heb plukje voor plukje het zeewier weggetrokken. Op de kade verzamelden zich ondertussen de ramptoeristen om dit te aanschouwen😊. Na  een half uur had ik alles wel zo'n beetje er af getrokken en konden we aan de borrel. Ondertussen was er een Nederlandse Hallberg Rassy aan de passantensteiger komen liggen. Ze zijn ook lid van de HR Connectie en we hebben leuk met elkaar kennis gemaakt. Morgen gaan we daar een borreltje drinken.

S' avonds lekker de zeetong gegeten. Het bleef nog lang warm maar morgen komt er jammergenoeg een weersomslag met onweersbuien.

1. Klazien.:
    Je wordt
  2. Klazien.:
    23 juli 2021
    Wie weet kan je in Binic nog aan de slag als plongeuse….?.
    Alles oke hier . Morgen ook hier regen !
  3. Adriana:
    23 juli 2021
    Het is beslist geen saaie reis tot nu toe. En weer een onderneming, even onder de boot kijken. Of het dagelijks werk is. Petje af.
    Adriana