Zondag 2 augustus 2020: Herkingen - Chaam - Herkingen

3 augustus 2020 - Herkingen, Nederland

De komende week wordt het mooi weer. Vandaag en morgen is het nog fris met noordelijke winden maar wel perfect weer om nog een fietstocht te doen. We besluiten om vandaag een route te doen door de bossen bij Chaam. Ik ben hier ooit op kamp geweest toen ik in de zesde klas zat maar behalve dat we heel veel lol hebben gehad, heb ik eigenlijk geen herinneringen aan de omgeving. Rond 12 uur laden we de fietsen weer in de auto, smeren een paar boterhammen en daar gaan we weer. Na een uur rijden parkeren we bij restaurant "off course" en klappen de fietsjes uit. We hebben een route van 25 km uitgestippeld en gaan op pad. Het is hier echt schitterend. Mooier nog dan bij Loon op Zand en wat ook bijzonder is, ze hebben hier een echte fietsnelweg. Nooit eerder gezien. Strak geasfalteerd met een echte middenstreep. Maar ook fietsen we over kronkelpaadjes, langs idyllische vennetjes en langs het Zand, een groot meer met strandjes midden in het bos. Schitterend! Hier komen we van de winter zeker nog terug met onze hond Ayla zodat ze hier heerlijk kan zwemmen.

Wat wel opvalt is dat we vorige week tijdens onze fietstocht rond de Drunense duinen elke 2 km wel een terras tegenkwamen. Vandaag fietsen we ruim 25 km maar in deverste verte is niet één terras te zien! Gelukkig staat de auto op een parkeerplaats bij een restaurant met een terras zodat we aan het eind van de rit onszelf toch kunnen belonen met een biertje en een paar bitterballen!

1. Klazien:
    4 augustus 2020
    Wat een mooie omgeving en fietspaadjes daar.