Zondag 9 augustus Veermansplaat - Herkingen

10 augustus 2020 - Herkingen, Nederland

Als we opstaan, staat er een lekker noordoostenwindje en is het onder de tent nog prima uit te houden. We ontbijten en drinken koffie op het gemak. Het gaat weer een hete dag worden. Rond 11.30 komt de Kittiwake langsvaren en meert af naast de Nelson.  De heren van de Kittywake, Nelson en Claude zitten in het bestuur van de Hallberg rassy connectie en al gauw komen de mannen zwemmend naar ons toe. Wij duiken er dan ook maar gauw in om de mannen tegemoet te zwemmen. Tot halverwegede middag brengen we min of meer zwemmend door. We zien hier niet van die grote blauwe kwallen gelukkig en dat zwemt heel wat fijner!

Rond 15.00 hijsen we de zeilen en gaan via Ouddorp weer terug naar Herkingen waar we tegen 18.30 aankomen. Het is nog ontzettend warm in de haven. We drinken een laatste corona om in stijl af te sluiten en gaan dan helaas naar huis.

Terugkijkend op deze vakantie zijn we positief verrast. Normaliter stellen we een doel, Frankrijk of Engeland en proberen in de eerste dagen zover mogelijk te komen om daarna rustig terug te varen. Dit brengt altijd uitdagingen met zich mee, je moet constant de weerberichten in de gaten houden en er wordt op zo'n vakantie relatief veel gemotord omdat je vanwege de planning niet kan wachten op de juiste wind.

Deze vakantie ontbrak de planning geheel. Dit kwam aan de ene kant door de corona perikelen maar ook vanwege onze aanstaande verhuizing waarvoor tijdens onze vakantie nog het een en ander geregeld moest worden.

We besloten lekker zeilen, wandelen en fietsen tot hoofddoel te maken en we hebben ons uitstekend vermaakt. Het weer heeft uiteraard hier ook aan meegewerkt. We hebben bijna geen regen gehad, heerlijke temperaturen en veel kunnen zeilen. Kortom we kijken terug op een bijzondere maar zeer geslaagde vakantie!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Klazien:
    10 augustus 2020
    WELKOM THUIS !! Bedankt voor alle leuke verslagen !!
  2. Adri:
    12 augustus 2020
    Ik zal je mooie verhalen missen, deze laatste had ik zeker gemist. Aan alles komt een eind, ook aan een zeer geslaagde vakantie.