2-3 augustus: Portland Bill - Swanage bay

3 augustus 2022 - Swanage, Verenigd Koninkrijk

2 augustus: om 8 uur worden we wakker en besluiten na het douchen gelijk naar de Lidl te gaan. We liggen in een enom grote marina dus onze fietsjes zijn geen overbodige luxe om mee boodschappen te gaan doen. Het plan is om eind van de ochtend met de bus naar de vuurtoren van Portland Bill te gaan en vandaaruit terug naar de haven langs de kust te lopen. Maar er komt een flinke mist opzetten en het wordt miezerig dus we kijken eerst het weer nog even aan. Ook is er smiddags een harde wind voorspeld. Thomas en Hylke zijn al vroeg het water op en keren rond 12 uur terug. We maken vanaf de steiger mooie fotos terwijl ze langs varen. Daarna gaan we op de fiets naar hen toe en zitten nog gezellig met elkaar op het terras bij alle festiviteiten. De Nelson schuift ook nog even aan. RJ heeft met zijn telelens hele mooie fotos van de jongens kunnen maken! Ze staan inmiddels op de 6de plaats en doen het ondanks de harde wind erg goed! De Nelson gaan met de bus nog naar het uitkijkpunt bij de vuurtoren gegaan en wij zijn terug aan boord gegaan. Thomas kwam eind van de middag nog even langs en ging savonds op het strand met een hele groep fish and chips eten. De rest van de avond was er charaoke wat luid en duidelijk te horen was aan boord. We kregen nog een appje van Thomas of we ABBA hadden gehoord, dat was hun clubje die had gezongen :) uiteindelijk heb ik mijn oordoppen maar ingedaan toen ik ging slapen. Niet iedereen was even toonvast...

3 augustus: vandaag staan we om half 7 op. We nemen afscheid van de Nelson en helpen ze losgooien. Zij varen naar de Solent en dan door richting huis. Wel jammer, we hebben hele gezellige dagen gehad met elkaar! Wij hebben nog de tijd. Ik heb gisteren nog een extra nacht op de Beaulieu geboekt. We hebben nu een reservering van 4 tot en met 8 augustus om het event van de queens jubilee bij te wonen. Hiervoor zijn we uitgenodigd door de engelse Hallberg Rassy club. Vandaag staat er nog een stevige wind, windkracht 5 maar goed bezeild (ruime tot halve wind). We zetten een rif en speren binnen 3 uur naar Swanage bay. Deze baai is beschut voor alle westenwinden en we hebben besloten hier vannacht te gaan ankeren. Ik vind dit nog best wel spannend om dit in harde wind te doen. Maar gelukkig is er alle ruimte en het anker houdt in één keer. Smiddags trekt de wind nog wat verder aan maar nu aan het eind van de dag wordt het rustiger en hebben we lekker buiten kunnen eten. Morgenochtend rond 8.30 varen we richting de Beaulieu. Ik ben benieuwd naar het event! Thomas meldt net dat ze inmiddels op de vierde plek staan!!

1. Ekke en Yvonne:
    3 augustus 2022
    wow het leest voor ons als landrotten als een spannend verhaal zeg met die harde wind. Wat leuk dat jullie Thomas kunnen volgen in de wedstrijd én dat hij het heel goed doet (maar dat is geen verrassing, toch?). Veel plezier en geniet verder van de vrijheid😄
  2. Ambam:
    Klinkt weer goed allemaal. Er staan leuke filmpjes van de RS games 2022 op Youtube. Geven een leuk idee. Thomas en Hylke nog niet gezien...
  3. Adriana:
    4 augustus 2022
    Ik ben nu in de bibliotheek, en het is weer opgelost voor dit ogenblik. Ga het nu verzenden, en kijken we of het weggaat. Groetjes van hier in de warmte.
  4. Adriana:
    Wat leuk om het verslag van Thomas en Hielke te lezen. Veel wind had Thomas het liefste, dus is het genieten. En een mooi resultaat. Zijn ze nog lang daar? Heb Ekke om hulp gevraagd, mijn mobieltje is aan vernieuwing toe. Leuk dat jullie uitgenodigd zijn, beslist geen saaie reis die jullie maken. Groetjes