22 juli- 25 juli Falmouth

27 juli 2022 - Falmouth, Verenigd Koninkrijk

22 juli: om de drukte bij de wasmachines en drogers te voorkomen gooi ik al om 7.15 een lading handdoeken in de wasmachine. Om 8.15 in de droger en rond 9.30 is alles weer schoon en droog! We maken de boot binnen en buiten schoon en voelen ons weer helemaal fris. We rommelen wat aan deze middag, de zon schijnt maar er staat een frisse wind. Smiddags komt de Nelson gezellig borrelen en we besluiten, gezien het weer, om hier tot dinsdag te blijven.

23 juli: het is zwaar bewolkt met af en toe wat miezerregen en er staat een stevige wind. Wel prima weer om een mooie wandeling te maken. We besluiten om samen met de Nelson met de ferry naar Flushing aan te varen en via het coastal pad naar Mylor te lopen. Het is een mooie tocht met prachtig uitzicht over de river Fal. Na anderhalf uur komen we in de jachthaven van Mylor aan. Daar zien we een prima terras met uitzicht waar we neerstrijken voor een lunch. Claude gaat voor de poached eggs en wij voor de sandwiches. Erg lekker allemaal. De terugweg gaat over het land dwars door de tarwevelden. We zijn net op tijd terug bij de ferry voordat het door begint te miezeren. Rond 16.00 zijn we terug, nog even lekker lezen en plannen maken voor morgen.

24 juli: vandaag weer een bewolkte dag en een nog wat stevigere wind. We besluiten om samen met de Nelson naar St Mawes over te steken met de ferry en vandaaruit een wandeling te maken naar de beroemde kerk van St Just. Na een ruig tochtje met de ferry komen we aan in St Mawes en gaan gelijk lopen. Ook hier loopt het pad helemaal langs de kust de baai in van St Just. Na even zoeken zien we het kerkje liggen in een inham van de baai. Het ligt daar zo mooi beschut waardoor het in de tuin rondom de kerk en de grafzerken prachtige subtropische planten groeien. Het is bijna sprookjesachtig mooi. In het kerkje zien we dat op elke kerkbank geborduurde kussens liggen met spreuken of afbeeldingen. Heel kleurrijk en gezellig. Vlakbij de kerk zit een theehuis waar we op het terras  heerlijke scones met clotted cream  en jam eten. De terugweg gaat weer bovenlangs door de tarwevelden. We zien bij Falmouth flinke miezerbuien maar wij houden het gelukkig droog. De wind is nog wat harder geworden dus weer een ruig tochtje met de ferry terug wat leuke fotos oplevert. Rond 17.00 zijn we terug en gaan lekker lezen en eten koken.

25 juli: het waait nog steeds stevig maar de zon komt er weer bij en dat maakt het weer wat aangenamer. Claude wil graag naar de Mustowinkel maar hij een leuke sweater koopt. Dan slaan we in bij de supermarkt want als we hier morgen  losgooien weten we niet wanneer we weer een keer een supermarktje gaan tegen komen. We zorgen ervoor dat we in ieder geval voor 4 dagen eten aan boord hebben. Eind van de middag gaan we met de Nelson naar de jachtclub. Daar wordt een bruiloft gevierd in de tuin maar wij zijn binnen welkom om wat te drinken. Erg leuk om te zien hoe de engelsen een bruiloft vieren. Het is een tikje ordinair, veel bloot, tattoos en alcohol maar ze hebben veel plezier! Wij hebben besloten om morgen naar de Helford te gaan en de Nelson naar Dartmouth dus terug op de steiger nemen we afscheid van elkaar. Maar om 22.00 krijgen we een telefoontje dat ze hebben besloten om morgen mee te gaan naar de Helford, en dat vinden wij supergezellig!

1. Adriana:
    27 juli 2022
    Wel wat wisselvallig weer, maar niet echt slecht gelukkig.Ik ben bezig met het invullen van 3-9. Geheel niet wat jullie verwachten. Er zijn nog meer festiviteiten rondom deze datum in de fam. Dus dat word te veel van het goede. Met G. J.weer een boottocht. Wel hoop ik dat de mannen dat weekend vrij zijn.Verder nieuws per telefoon. Alles ok hier, en wat maken jullie toch mooie tochten. Groetjes