29 juni - 2 juli: Dieppe - Deauville

3 juli 2022 - Deauville, Frankrijk

29 juni Dieppe we slapen uit en halen een vers stokbrood bij de bakker. Omdat we toch wat onverwachts op reis zijn gegaan, heeft Claude nog een paar opdrachten die nog niet zijn afgerond. Vandaag wordt dus een werkdag. Na het ontbijt gaat hij aan de slag maar al snel blijkt dat hij de dossiers niet kan binnenhalen. We hebben internet via een hotspot op de telefoon en dit werkt goed maar wat hij ook probeert, de dossiers kunnen niet worden gedownload. Ook de collega's weten na telefonisch overleg geen oplossing voor het probleem. 'S middags gaat hij op de vouwfiets naar een telefoonwinkel om een WLANkastje te kopen met een abonnement om zo internet in Frankrijk te ontvangen. Ondertussen maak ik de boot binnen weer spik en span. Claude komt terug met de WLAN en moet dit zien te koppelen aan zijn laptop. Na anderhalf uur proberen fietst Claude weer terug en levert het kastje weer in. De dag sluiten we dan maar af met een borrel en een lekkere maaltijd en hopen dat het morgen opgelost kan worden.

30 juni Dieppe nieuwe dag, nieuwe kansen :) gisteravond konden we via de hotspot prima Netflix kijken. De internetverbinding via de hotspot is dus gewoon goed maar ook vanochtend lukt het niet. Dan bedenkt Claude dat op een kantoor in het oosten van het land, de documenten daar op een andere, wat ongebruikelijke  manier worden gedownload. Hij neemt contact op met dit kantoor om na te gaan hoe zij het doen en een half uur later heeft hij de dossiers binnen! Nu gauw aan de slag en de rest van de dag wordt er hard gewerkt. Ondertussen vermaak ik mij prima. Lekker lezen, in mijn beste Frans bij bakker, slager en supermarkt de boodschapjes doen. 'S middags komen twee engelse Hallberg Rassys binen die 2 weken geleden mee hadden gedaan aan het event. Ze komen even langs om ons te begroeten en we spreken af om met elkaar vrijdagmiddag een borrel te doen. De hele dag is het wat regenachtig maar eind van de middag breekt de zon door en is het gelijk weer warm. We eten lekker in de kuip en gaan daarna lekker lezen.

1 juli Dieppe: Claude werkt nog een paar uur en is eind van de ochtend klaar. We eten als lunch een lekkere tonijnsalade en gaan dan een wandeling doen naar een kerk op de klif. Het is mooi weer met een stevige westenwind. Er varen alleen bootjes uit die naar het Noorden gaan. Iedereen die verder westwaarts willen, blijft liggen. Het is een leuke wandeling en vanaf de klif hebben we een schitterend uitzicht op de kust en de stad en haven. Terug van de wandeling rusten we even uit met een boek in het zonnetje en om 18.00 uur lopen we naar een terras aan de haven waar we hebben afgesproken met de engelsen. Het is heerlijk weer, erg gezellig en over en weer worden ervaringen en tips (goede ankerplekkenin Engeland) uitgewisseld. Daarna eten we nog snel wat aan boord en gaan vroeg naar bed want morgenochtend om 4.30 vertrekken we naar Deauville. Fecamp is de komende dagen nog gesloten, dus deze haven slaan we over.

2 juli: Dieppe - Deauville/Trouville: om 4.30 gooien we los en tegen de tijd dat we uit de haven zijn wordt het al een klein beetje licht zodat we de vissersboeitjes kunnen zien. Tot onze verbazing want niet voorspeld, staat er al gauw een aardige Zuidenwind 3-4. We hijsen gauw de zeilen en kunnen een half uur lekker zeilen. Dan valt de wind weer weg en draait al gauw naar Zuidwest en motoren we naar Deauville waar we precies met hoog water om 13.30 aankomen. Deze haven kunnen we in vanaf 2 uur voor tot 2 uur na hoog water. Buiten deze tijden staat er niet genoeg water en zouden we vast lopen. Als je de haven binnenloopt kan je rechtsaf naar de haven van Deauville en linkaf naar Trouville. We besluiten in Trouville te gaan liggen aan een steiger langs de kade. We krijgen Nederlandse buren waar we een praatje mee maken. Zij hebben twee en een halve maand vakantie en zijn lekker aan het genieten. We spuiten de boot af, eten buiten en gaan vroeg naar bed. Morgen gaan we met de fietsjes op pad!

1. Klazien.:
    3 juli 2022
    Blog weer gelezen. Wat is De haven van Trouville veranderd zeg. En die pier was er ook niet. Wel verbetering denk ik. Alles verder ok hier gelukkig. We hebben al wat echtparen met omikron in de twee flats. Vooral mensen die terugkomen van vakanties. Hier is t zonnig met wat wolken. Vanmiddag is bij ons de “ronde”. Tine ontbreekt , want ze is in contact geweest met een besmet iemand. We zijn voorzichtig.
  2. Adriana:
    3 juli 2022
    Wat een arbeid moest er nog verricht worden. Maar er blijft nog genoeg tijd over gelukkig. Het volgende nieuws van jullie zal ik dan elders lezen. Het Beste Boek is weer tevoorschijn gehaald voor alle havens die jullie aandoen. Groetjes.