Dinsdag 4 augustus: Herkingen - Zierikzee

5 augustus 2020 - Zierikzee, Nederland

Vanochtend staan we op met een opgelucht gevoel. Gisteravond hebben we eindelijk te horen gekregen dat de hypotheekaanvraag rond is en dat de offerte is verstuurd! We besluiten vandaag naar Zierikzee te gaan zodat morgenochtend iemand langs kan komen om de storing in onze nieuwe plotter te verhelpen. We gaan vroeg op pad om de drukte bij de sluis van Bruinisse te vermijden. Om 9.30 varen we de sluis in maar het ligt al bomvol. Het is wel duidelijk dat heel veel mensen net als wij hebben besloten om vakantie in eigen land te vieren. Op de motor varen we naar Zierikzee want er is helaas geen zuchtje wind. Om 11.30 varen we binnen en er is nog net een mooi plekje langs de steiger.

We halen bij de slager wat lekkers voor bij de lunch en het avondeten en besluiten dan een fietsroute rondom Zierikzee van 25 km te gaan fietsen. Het is windstil weer en het eerste stuk gaat over de dijk en kijken we uit over een spiegelgladde Oosterschelde. Daarna gaat het door een schitterend natuurgebied met watertjes, bruggetjes en leuke paadjes. Ik heb nooit geweten dat het hier zo mooi is! Het laatste stuk komen we door een paar kleine dorpjes zoals Kerkwerve. Daar worden we door een bord verleid om bij een soort boerencamping te stoppen en een stuk verse appeltaart te eten. Heerlijk! Om 17.00 komen we weer aan boord. We borrelen in de kuip en genieten van de bedrijvigheid om ons heen. Inmiddels hebben we al 5 schepen naast ons liggen. We eten een curryschotel bereid door de slager en komen lezend de avond prima door!