Zaterdag 8 Mosselbank - Veermansplaat

10 augustus 2020 - Veermansplaat, Nederland

De voorspellingen voor dit weekend geven tropische temperaturen aan met weinig wind en dit wordt helemaal waar gemaakt. Als we zaterdag opstaan is het al warm en windstil. Terwijl we ontbijten zien we uit de jachthavens al diverse scheepjes komen die rondom ons ten anker gaan en de daarna duikt de bemanning vrijwel direct te water. Ook wij komen de dag door met veel zwemmen. We hebben een mooie grote zonnetent, ooit van mijn ouders geweest toen zij nog in Bretagne voeren, en zetten deze op. Hieronder is het in combinatie met veel zwemmen, goed uit te houden. Anton vermaakt zich ondertussen met een drone en laat deze rond onze boten vliegen. Dit levert prachtige plaatjes op!

Rond 16.30 is er opeens wind. Anton vaart terug naar de haven om nog wat boodschapjes en klussen te doen. Wij hijsen de zeilen en varen een rondje om Stampersplaat om vervolgens in de buurt van de Nelson bij de Veermansplaat ten anker te gaan.

Het is inmiddels 20.00 als we buiten nog een pastasalade verorberen. De wind is inmiddels gaan liggen en nog steeds erg warm. De Nelson maakt mooie fotos van ons schip met een prachtige zonsondergang. Claude zwemt nog een rondje om het schip en we lezen nog wat.