Vrijdag 7 augustus Roompot Marina - Mosselbank

9 augustus 2020 - Philippine, Nederland

Als we om 8.30 opstaan voelt het al warm aan. Ik besluit gelijk maar boodschappen te gaan doen bij de campingwinkel voordat het te warm wordt. Als ik daar aankom staat er al een rij voor het verse brood tot aan de ingang van de winkel. Ik sluit toch maar aan en uiteindelijk valt het mee en ben ik na een half uur weer terug aan boord. Claude heeft al een ontbijtje klaar en samen bespreken we hoe we de komende warme dagen willen doorbrengen. De voorspellingen geven weinig wind aan dus van lekker zeilen zal niet veel terecht komen. In de havens wordt het dan erg warm en het Veerse meer is nu te druk  De fijnste plek is dan toch de Grevelingen. We besluiten er zeilend naar toe te gaan ondanks dat er heel erg weinig wind is. Het plan is om zo laat mogelijk bij de sluis aan te komen om de ergste drukte te vermijden. Om 11 uur vertrekken we en zodra we uit zijn gevaren, liggen we al in het water. Heerlijk! We hebben stroom mee en zo dobberen in 4 uur tijd min of meer zeilend naar de Zeelandbrug. Het laatste stukje gaat de motor even bij zodat we de brug van 15.00 nog halen. Daarna zeilen we nog een uurtje tot de wind echt helemaal wegvalt. We zwemmen een half uurtje achter de boot, halen de zeilen weg en zetten de motor aan. Rustig aan motoren we naar de sluis waar we om 17.00 aankomen. Echt rustig is het jammergenoeg nog niet. Er ligt ook beroepsvaart te wachten maar gelukkig passen we er de volgende sluisopening nog net bij. Om 18.30 zijn we op het meer en gooien we het anker uit tussen de Mosselbank en Bruinisse. Het is  een enorme drukte rondom ons. Er wordt nog veel gezeild en gezwommen. Rond 22.00 komt mijn broer Anton met zijn nieuwe schip naast ons aanmeren. Er is voor vannacht weinig wind voorspeld dus hij kan gezellig naast ons blijven liggen. We drinken nog wat en kletsen even bij terwijl vanaf andere schepen ook de borrelgeluiden nog klinken en op de Mosselbank wordt barbequed waarbij af en toe liederen te gehore worden gebracht die ons (een beetje weemoedig) aan de apres-ski herinneren.

1. Klazien:
    9 augustus 2020
    Leuk Jeanette !! Wat een hitte he, gelukkig kunnen jullie veel zwemmen. Gister ben ikzelf ook 4 of 5 maal te water gegaan tijdens het wandelen.
  2. Adri:
    9 augustus 2020
    Heerlijke zwemverhalen, de Waal is te gevaarlijk daarvoor, dus zit ik daar wel onder de grote bomen, en er is altijd wel wat wind gelukkig. Ben één keer thuis binnen gebleven, maar dan duurt de dag erg lang.Ga straks dus weer lekker met een boek en wat te eten daar heen. Geniet nog van de laatste dagen.