Donderdag 6 augustus Roompot Marina

7 augustus 2020 - Vrouwenpolder, Nederland

De komende dagen wordt het erg warm met weinig wind. Maar vandaag blijft het aan de kust nog aangenaam met 24c, geeft het weerbericht aan. Dat doet ons besluiten om nog een keer te gaan fietsen. We ontbijten weer lekker buiten en halen de fietsen weer tevoorschijn. Om 11 uur vertrekken we na eerst nog voor een nacht te hebben betaald bij de havenmeester. De route leidt ons het eerste gedeelte langs de Oosterschelde tot aan de Veerse Dam. Het water is spiegelglad en de stranden liggen al vol met badgasten. We fietsen nog een stukje de Veerse dam op en zien zowel het Veerse meer als de Oosterschelde. Schitterend om te zien. Meestal zien wij deze omgeving alleen vanaf het water. We keren terug en slaan dan af richting Kamperland en fietsen over de Schotsman, een enorm recreatiegebied met campings en recreatiehuizen, langs het Veerse meer.

We pauzeren even en koelen al pootje badend even af. Wat verderop zien we een restaurant met mooi terras met uitzicht op Veere. Een prima plek voor de lunch! Claude kiest een geitenkaas salade en ik neem een broodje Vitello. Een witbiertje mag daar natuurlijk niet bij ontbreken.

Vervolgens fietsen we door Kamperland en langs graanvelden met schitterende veldbloemen in de bermen weer terug naar de jachthaven. We zetten gauw het zonnetentje op want het is erg warm aan boord.

Rond 16.30 komen mijn ouders aan. Ze hebben een fles bubbels en een bak spaanse kip mee dus dat komt helemaal goed vanavond. We proosten op ons nieuwe huis en hebben een gezellige avond met een lekkere maaltijd!