Zaterdag 28 juli Brixham

28 juli 2018 - Brixham, Verenigd Koninkrijk

Vannacht om 4 uur werden we wakker van de eerste regen en een stevige wind. Maar toen we rond 9.30 uit bed kwamen was het stralend weer. Wel een harde wind maar koud was het zeker niet. Gauw ontbeten en daarna de wandelschoenen aan. Ik had vanochtend al even met een engelse dame gesproken die vertelde dat er een mooie wandelroute liep naar de kaap Berry Head via het coastal path. Dat leek iedereen wel wat dus rond 11.30 gingen we op pad. De route ging eerst na een afdaling via trappen over een strand. Daarna kwamen we langs een natuurlijk zoutwater zwembad. Voor ons wat te fris met de harde wind maar engelsen zitten echt nergens mee. Onze buurvrouw op de haven bijvoorbeeld zat vanochtend toen wij ons hoofd uit het luik staken al in bikini op het voordek van haar motorboot vol in de harde wind (een dikke windkracht 6 in de haven) Wij hadden allemaal een sweater aan.
De weg ging vervolgens langs hotel Berry Head met een prachtig terras dat uitkeek op de baai en daarna door een bos tot we uitkwamen op een 60 meter hoge kaap. Op deze kaap hadden we prachtige vergezichten en bij het zien van de golven waren we blij dat we lekker in de haven lagen. De oudste was het hier niet mee eens, eindelijk stond er eens wind en nu vonden wij het weer te veel....
Er waren ook nog de restanten van twee forten en een vuurtoren. We hebben daar wat rondgewandeld en zagen het weer in de verte wat betrekken. Tijd om weer eens terug te keren. De tuin van het Berry Head hotel zag er wel heel aantrekkelijk uit voor een tussenstop. Het leek mij leuk om een een cream tea met scones te bestellen maar zei de jongeman achter de bar: we consider cream tea as an afternoon tea. We only serve this between 3 and 6 o clock. Helaas was het half 3... dus dan maar cola en taartjes besteld.
We waren net voor het begon te regenen weer terug op de boot. De rest van de middag tussen de buien door boodschappen gedaan en op de haven wat kleding gewassen. Claude heeft nog het slot van de badkamerdeur gerepareerd. De heren hebben naar de Formule 1 gekeken en verder de middage en de avond lezend doorgebracht. 's-Avonds hadden we een soort wolkbreuk en erg veel wind. Nog maar een lijntje extra op de voorpunt gezet want morgenochtend wordt in vlagen 45 knopen wind verwacht.

1. Adriana:
    29 juli 2018
    Hoi allemaal.Het was gisteren op de TV goed te zien het weer bij jullie, als de wind dan ook maar gunstig blijft, dan kan oudste zijn best doen. Wij hier blij met wat afkoeling, Adri.
  2. Ekke:
    29 juli 2018
    Wat zijn die Engelse toch ouderwetse lui, echte museumstukken. Als je van museums houdt moet het wel erg leuk zijn om daar te vertoeven. Zo te lezen vermaken jullie je daar prima, heel afwisselend hoor de ene keer dolfijnen op bezoek en de andere keer prachtige wandelingen. Jammer dat de wind zo onvoorspelbaar en zo uiterst is. Fijne voortzetting van de vakantie toegewenst. Ekke
  3. Ekke en Yvonne:
    29 juli 2018
    Wat is dat toch leuk om iedere dag te lezen wat jullie gedaan hebben en wat een leuk en afwisselend programma zeg! Wel pech zeg wb de cream tea met scones....ongelooflijk maar wel echt Engels. Qua weer ook geen saai bestaan voor jullie kortom: vakantie. Goede reis verder met 'leuke'wind in de zeilen