Maandag 6 augustus Duinkerke - Oostende

6 augustus 2018 - Oostende, België

Om 7 uur zijn we alweer vertrokken uit Duinkerke. Er stond onverwacht een lekker windje waardoor we bijna de hele tocht hebben kunnen zeilen. Op het water was het aangenaam maar we voelden dat de oostenwind behoorlijk warm was. Eenmaal in Oostende kregen we van de havenmeester een plekje aan een boei en met de achterkant aan de steiger.
We zijn direct de kant op gegaan om eindelijk weer lekker brood en beleg te halen. We vonden een bakker met stokbrood gebakken in een houtoven en voor lekker beleg en hapjes moesten we bij Mazure zijn volgens kenners in de haven. Bij Mazure stond een enorme rij maar we werden gauw geholpen. Eenmaal terug op de boot was het al bloedheet. Dit hadden we de hele vakantie nog niet eerder gehad. Binnen was het nog koel dus daar maar even heerlijk geluncht. En daarna gauw naar het strand. Het was enorm druk maar er stond een zeewind en de zee was gewoon warm. Wat een verschil met het koude water op de Scilly eilanden!
'S avonds koelde het gelukkig wat af. Gegeten in de kuip en daarna met Frits en Marion een belgisch biertje op een terras gedronken. Terwijl we daar zaten werden we ook nog getrakteerd op een groot vuurwerk!
Terug op de boot bleef het om ons heen nog lang onrustig. Onze belgische buurboot was voor het vuurwerk naar buiten gevaren en hadden voor de kust eerste rang gelegen om het van dichtbij te bekijken. Blijkbaar waren ze wel heel dichtbij gaan liggen want diverse vuurpijlen waren om hen heen in het water gekomen maar ook een paar op hun boot. De brandblusser lag in de kuip, we begrepen dat ze die hadden moeten gebruiken...