Zondag 5 augustus Dover - Duinkerke

5 augustus 2018 - Duinkerke, Frankrijk

Vandaag gaan we oversteken naar Duinkerke maar de stroom loopt pas mee vanaf 15 uur dus we kunnen 's ochtends rustig aan doen. We gaan eerst even koffie drinken en de route bespreken bij Frits en Marion. En dan krijgen de oudste en ik zomaar een accordeonles van Marion. Dat valt nog niet mee om 3 verschillende handelingen tegelijk uit te voeren. Aan de linkerhand de knoppen voor de accoorden, de rechterhand het klavier en dan moet de accordeon ook nog uit en ingetrokken worden om er uberhaupt geluid uit te krijgen. Maar uiteindelijk was er toch een soort Vader Jacob te horen!
Rond half drie ging de sluis open en konden we naar buiten. De windrichting was noordoost kracht 3 dus scherp aan de wind naar de shippinglane. Er waren in de shippinglane weinig grote schepen dus we konden rustig halve wind over steken. Eenmaal aan de overkant vervolgden we onze tocht weer heel scherp aan de wind richting Duinkerke. Inmiddels liep de stroom mee en tegen de wind in dus dat betekende weer flinke golven. De jongste had een pilletje gehad, lag lekker buiten en dat ging prima. De middelste was wat eigenwijs en bleef halstarrig in de punt liggen muziek luisteren. Dat liep wat minder goed af..... En de oudste was weer helemaal in zijn element en heeft alles gezeild, het laatste stuk zelfs kruisend in de golven. Zeilend zijn we Duinkerke net voor donker binnen gevaren. Onze vrienden gaan vanwege de lengte van de boot wat minder snel en kwamen in het donker aan. Gelukkig is de haven goed verlicht en konden ze rond 23 uur naast ons afmeren. Gauw nog wat blikken erwtensoep en knakworsten opgewarmd en toen naar bed. Morgen om 7 uur vertrekken we naar Oostende!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl