Dinsdag 6 augustus 2019: Oostende - Vlissingen

7 augustus 2019 - Vlissingen, Nederland

Het plan was om rond 14.00 uur samen met Monique en Frank van de Sterre te vertrekken zodat we met stroom mee naar Vlissingen kunnen zeilen. Maar de eerste boot van onze rijtje had aangekondigd dat ze om 7 uur wilden vertrekken. Klokslag 7 uur waren alle 3 de schepen klaar om los te gooien. Behalve het schip dat zou vertrekken .... uiteindelijk duurde het tot 8 uur voordat ze er tussenuit waren en wij weer hadden aangelegd aan de steiger. Claude is maar gelijk op pad gegaan om vers brood te halen en rond 9 uur zaten we te genieten van ons verse brood! De ochtend met lezen en nog een wandelingetje door Oostende doorgebracht. Toen we om 14.00 losgooiden riep de havenmeester dat we niet wegkonden. De haveningang was volledig afgesloten omdat een gigantisch groot schip met windmolen onderdelen uiterst langzaam de haven van Oostende uitvoer. Overal lagen politiebootjes om het overige scheepvaartverkeer binnen en buiten op zee tegen te houden. Het duurde zeker een uur voordat we konden vertrekken. Daarna plat voor de wind naar Vlissingen gezeild. Het was een onrustig tochtje met veel geslinger door de golven van achteren. Onderweg hebben we samen met de Sterre een plekje in de marina van Vlissingen gereserveerd. Toen we eenmaal voor Vlissingen voeren, kon ik met de verrekijker mijn moeder voor het raam van hun appartement zien staan en mijn vader was met de fiets naar het havenhoofd gekomen om foto's te maken. In de haven werden de Sterre en wij opgevangen door andere vrienden uit onze haven die daar net voor ons waren aangekomen. Nog even met zijn allen geborreld, toen gauw gekookt en gegeten want om 21.00 kwamen mijn ouders langs. Gezellig met elkaar bijgekletst en Thomas zijn spullen bij elkaar gepakt want hij gaat hier van boord en nog een paar dagen in Vlissingen logeren.

1. Klazien.:
    7 augustus 2019
    Welkom in Vlissingen , Ayla is heel gelukkig met Thomas erbij en wij ook natuurlijk.
  2. N.J. van der Duyn Schouten:
    7 augustus 2019
    Goede morgen Jeanette, Claude en Thomas.
    Jullie zijn dus weer op vaderlandse bodem.
    Heb genoten van je reisverhalen en mooie foto's.
    Zag Thomas vanmorgen in het Nollebos.
    Groeten van Nico.
  3. Ambam: