Zondag 26 juli Herkingen -Loon op Zand -Herkingen

28 juli 2020 - Herkingen, Nederland

We staan op tijd op, het regent nog een beetje maar buienradar belooft toch echt een droge middag. Ontbijt en lunchpakketje klaargemaakt, en nog even koffie gedronken. Claude haalt de vouwfietsen te voorschijn en dan gaan we met de auto richting Loon op Zand. We hebben zin om in de bossen te fietsen en Claude heeft een mooie route uitgekozen van 25-30 km rondom de Loonse en Drunense duinen. We parkeren bij restaurant de 'Rustende Jager' en gaan op pad. Al gauw merken we dat vouwfietsen hier een bijzonderheid zijn. We worden continu gepasseerd door snelheidsduivels op elektrische fietsen en daarbij wordt ook nog hier en daar commentaar geleverd als in 'dan had je maar een echte fiets moeten kopen'. Ook krijgen we veel meewarige blikken. We laten ons niet op de kop zitten, wij hebben een echte workout en ploffen later op een leuk terras in een mooie tuin. Wij hebben dat biertje en de bitterballen verdiend!

We fietsen daarna nog een half uurtje verder tot we weer bij de rustende jager zijn. Onze auto staat op een groot grasveld en vlak naast ons is een stel in volledige cowboy outfit met 2 paarden in het gras neergestreken en drinken tussen hun paarden in een biertje. Dat vinden wij dan weer bijzonder. Ik durfde er geen foto van te nemen😊

Het is een wat bijzondere vakantie aan het worden zonder al te veel spektakel. We moeten zelf de slingers ophangen en er wat van maken, dus besluiten we lekker bij ons favoriete restaurant Bali in Breda te gaan eten. Het is er rustig, geen spatzeilen tussen de tafels maar andere gasten zitten coronaproof op ruime afstand. We eten een heerlijke rijsttafel, sluiten af met een koffie en keren voldaan weer terug naar de boot.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Klazien:
    28 juli 2020
    Nou 25_30 km op een vouwfietsje is best zwaar, dan heb je wel een lekkere maaltijd verdiend #!!
  2. Adriana:
    29 juli 2020
    Sorry ik had op de verkeerde foto gereageerd, de bedoeling was die rijst tafel.De rust is hier weergekeerd. Er komt weer mooi weer aan voor jullie, of misschien te weinig wind? Groetjes.