Dinsdag 30 juli 2019: Beaulieu river

31 juli 2019 - Beaulieu, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend maar niet mijn hoofd uit het luik gestoken want het stormde en regende hard. Lekker uitgeslapen en pas om 10.30 ontbeten. Gezellig koffie gedronken met Frits en Marion. Rond 13.00 was het opeens droog. Het stormde nog hard maar je ligt hier op de rivier heerlijk beschut. Rond 14.00 zijn we op pad gegaan naar het dorpje Beaulieu, een wandeling van drie kwartier en we zijn zowaar droog gearriveerd. Er zit daar een leuke tearoom, the Oldbakehouse, waar ze een heerlijke high tea serveren. We hebben scones en 4 soorten taart besteld en daar kwamen we de middag wel mee door :)

Op een gegeven moment barstte er een enorme bui los en kwam een familie in t-shirts met hond totaal verzopen binnen vluchten. De eigenaresse keek eens naar deze druipende groep en zei: sorry, no dogs allowed... de hele familie kon in deze plensbui weer vertrekken.

Wij hebben gewacht tot het weer droog was en zijn op zoek gegaan naar de postoffice waar ook een koelkast met etenswaar stond. Hier hebben we worstjes, 3 tomaten, een halve komkommer en ham kunnen scoren. Ik kan niet wachten tot ik weer eens een supermarkt in kan. Het eten is zo wel erg karig maar we maken er wel weer wat van!

'S-avonds macaroni gemaakt en lekker gelezen. We hoorden van kennissen die in Yarmouth liggen dat het met de storm zo'n lawaai en gefluit was bij hen in de haven, dat zij gevlucht zijn en met de bus over Wight zijn gaan toeren.

Het was een dag met heerlijke taart.

1. Klazien.:
    31 juli 2019
    Leuk verslag weer en prachtige foto. Die twee halve komkommers en vier tomaten, schitterend !
    Afin je krijgt daar in elk geval geen last van keuzestress toch ??
    Lijkt op onze Griekse zeilvakanties , vlees dat we zelf moesten uitbenen en dat met die botte messen aan boord....
    Hoop dat het weer wat verbetert en jullie weer lekker kunnen zeilen.
    Groetjes en poot van Ayla !
  2. Ambam:
    Eetsmakelijk !
  3. Adriana:
    Adri
    Vandaag hier ook regen, maar helaas, weer niet in onze tuin.Vandaag was ik in A,dam bij Loetje, het goot er, dus van op het terras zitten, kwam niets. Ella en Henk gaven een feestje.De koelkast ziet er toch nog aardig gevuld uit, dus hebben we geen medelijden met jullie. Leuk verslag iedere dag. Groetjes.