Woensdag 31 juli 2019: Beaulieu river

3 augustus 2019 - Beaulieu, Verenigd Koninkrijk

Het ligt hier zo fantastisch op de rivier dat we nog een nachtje bij geboekt hebben. Na het ontbijt is het bijbootje te water gelaten en zijn we met Frits en Marion de rivier op gevaren naar het dorpje Beaulieu. Overal liggen schepen aan moorings en er staan schitterende landhuizen aan het water. We kwamen ook grote groepen kajakkers tegen en er was uiteraard de plaatselijke zeilschool waar zeilles op de rivier werd gegeven in optimistjes. In het dorpje Beaulieu lopen de paarden, koeien en ezels los rond. Gisteren waren we niets tegen gekomen. Misschien hadden ze zich verscholen voor de regen, maar vandaag zagen we diverse koeien langs de weg in het dorp liggen. Het is wel apart en geen idee waarom die beesten overal loslopen.

Thomas is zelf op pad gegaan en heeft een stevige wandeling langs de rivier gemaakt.

Na de lunch hebben we lekker geluierd, gelezen en wat klusjes aan boord gedaan. Later kwam er nog een Belgisch schip achter ons aanmeren. Ze waren blij dat ze er waren want buiten was het nog windkracht 7. Het was geen leuk tochtje geweest op de Solent.

In Beaulieu was het in ieder geval een lekker rustig dagje.

1. Klazien.:
    3 augustus 2019
    Wat heerlijk rustig daar. En een aangename temperatuur zie ik. Wij genieten hier mee, door de verhalen en de leuke fotos !