Donderdag 25 juli 2019: Dartmouth

26 juli 2019 - Dartmouth, Verenigd Koninkrijk

De zon scheen al uitbundig toen wij ons hoofd uit het luik staken. De engelse buren wilden om 10 uur vertrekken dus daarvoor alvast even boodschappen gedaan bij de plaatselijke winkel. De eigenaresse heeft een zeer beperkt assortiment. De enige broccoli werd net voor mijn neus weggekaapt maar gelukkig had ze achter nog eentje liggen.  Dit was ook gelijk de enige groente dier er was muv champignons. Verder nog een paar ingevroren worstjes, een pak melk, een pakje boter en twee aardappelen gekocht en de winkel was weer aardig leeg :)

Nadat we de engelsen los hadden gegooid zijn we rustig gaan ontbijten. Vervolgens wilden wij de wandeling die Thomas gisteren had gedaan, wel eens (gedeeltelijk) lopen. Na de koffie volgden we de bordjes van het coastal path. Eerst met een aantal trappen steil omhoog tot boven in het dorp. Vervolgens een pad langs enorme huizen die uitzicht hebben op de riviermonding. Uiteindelijk kwamen we buiten het dorp en leidde het pad ons via een steile afdaling naar een prachtige baai. Hier spraken we een engels echtpaar en hoe we erop kwamen weet ik niet meer maar opeens hadden we het over de Brexit. Waarop de engelsman totaal gefrustreerd riep: don't mention the Brexit!!

Toen we weer terug in Dartmouth waren leek het ons leuk om met dit prachtige weer op het terras van de yacht Club een biertje te drinken. Al gauw zagen we heerlijke sanwiches geserveerd worden bij het tafeltje naast ons. De kaart maar eens bestudeerd en toen Thomas gebeld of hij ook in was voor een lunch. Binnen no time was hij er en hebben we heerlijk geluncht met uitzicht op de rivier. 'S-middags werd het behoorlijk warm. Ik denk wel 24 graden ( in NL is het 40 c) dus de zonnetent maar eens opgezet. We zijn het enige nederlandse schip aan de passanten steiger en het ene na het andere engelse echtpaar kwam een praatje maken waarbij de engelse humor uiteraard niet ontbrak! Iedereen gaf tips waar we moesten gaan eten. Maar we hadden de broccoli, worsten en aardappelen al dus maar braaf aan boord gegeten. Laat op de avond kregen we nog franse buren, een boot met mannen die een weekendje vanuit Cherbourg kwamen zeilen.

Het was een warme dag met veel gezelligheid.

1. Ambam:
    27 juli 2019
    En wij wachten op verkoeling, vandaag (vrijdag) was het nog maar eens 38 graden hier......
  2. Klazien.:
    27 juli 2019
    Weer een leuk verslag en...mooie fotos. Wij hebben dan wel geen “luik” meer, maar wat zagen we vanmorgen...grijze lucht, wind en regen !!! We zijn er blij mee dit keer. Flappie gaat prima hoor, middagwandeling ietsje korter en de zwemparijen wat langer. Ziedaar het tropenrooster van Ayla.
  3. Ekke en Yvonne:
    27 juli 2019
    Haha iedereen aan een engels diner en jullie aan een soort hollandse (gezonde) hap. De sandwiches maakten het wel goed!
    Mooie foto’s en wat fijn dat jullie ook zomers weer hebben. Veel gezelligheid en ook sportieve acties: helemaal vakantie. Geniet ervan!!