Vrijdag 26 juli 2019: Dartmouth - Swanage Bay

27 juli 2019 - Swanage, Verenigd Koninkrijk

Om 6.30 opgestaan om alles klaar te maken. Rond 7.30 gooiden we los en voeren Dartmouth uit en de zee op. Gelijk bij de uitgang van de rivier zagen we al een aantal dofijnen rond de boot. Het oranje zeil werd gehezen want het was een ruime windse koers, een windkracht 3 a 4. De eerste 3 uur ging prima, daarna zakte de wind wat in en ging de motor aan. Na een uur trok het weer aan en werd de genua uitgerold. Heerlijk een aantal uren kunnen zeilen en tot 3 keer toe weer dolfijnen die met ons mee zwommen. Bij Portland Bill kregen we een sterke stroom mee en werd de zee erg onrustig. Dus toch de motor maar weer aan en de laatste 3 uur tot Swanage Bay op de motor afgelegd. Rond 18.00 uur voeren we de baai in op zoek naar een mooring. Het was wat onduidelijk waar we aan konden leggen maar een engelsman wees ons er een aan waarvan de eigenaar die avond niet terug zou komen. Nog wat tortelini's gekookt en van het uitzicht in baai genoten. We liggen vlakbij Old Harry and his wife ( de rotsformatie waar we vorig jaar bij lagen in Studland Bay). Morgen maar eens kijken waar we naar toe gaan. Het is erg druk in de havens op de solent horen we.

Het was een mooie zeildag met dolfijnen.

1. Adriana:
    27 juli 2019
    Adri.
    Weer een mooie dag gehad, begrijp ik. Fijn dat alles goed gaat, en steeds weer leuke dingen gebeuren. Vandaag contact gehad met Vl. De pipa aan de lijn. Dinsdag meer nieuws, houden contact. Gelukkig is de hitte weg, met een lekkere bui zou het nog fijner zijn, maar die zijn nog steeds niet hier, geduld hebben. Morgen weer naar A,z, alles rustig daar. Dinsdag naar J.B.Z. met de taxi, is beter nu. Weer een mooie dag morgen.
  2. Klazien.:
    27 juli 2019
    Hoop dat jullie nog een plekje krijgen op Wight of de Solent, wij hadden veel regen vandaag, iedereen leeft op en is bezig de warme lucht uit huis te drijven...veel plezier nog !!