Donderdag 5 augustus Nieuwpoort

8 augustus 2021 - Nieuwpoort, België

Als we wakker worden is het bladstil. De laatste rustige dag voor de komende dagen. Daarna komt er veel wind. De twee Hallberg Rassy's vertrekken al vroeg richting Nederland maar wij besluiten hier een paar dagen te blijven liggen om het buitenland gevoel nog wat langer vast te kunnen houden en in deze omgeving is veel te doen. We ontbijten buiten op het gemak. Claude stelt een mooie fietsroute samen en dan gaan we op pad. De route gaat het eerste gedeelte langs de kust richting zuid, langs prachtige vakantiehuizen in de duinen. Het geeft me een beetje een Terschelling gevoel. Daarna gaan we dwars door de bossen, landerijen en een enorme golfbaan. Tussendoor even lekker op een bankje gezeten voor een lunch. Viade rivier de Ijzer komen we langs een groot meer achter de sluizen van Nieuwpoort weer terug. Al met al ongeveer 32 km gefietst. Het laatste stuk langs het kanaal met wind tegen vond ik wel pittig.

Tijdens onze fietstocht had Sjoerd geappt dat hij eind van de middag even langskwam. Rond 18.30 stapte hij aan boord en hebben we even wat gedronken en bijgepraat. Hij heeft een paar leuke dagen gehad met vrienden in Diksmuiden, vlakbij Nieuwpoort. Vandaag waren ze naar het strand geweest. Nadat zijn vrienden boodschappen hadden gedaan, werd hij weer opgepikt. Leuk om hem weer even gezien te hebben! Wij hebben de avond lezend doorgebracht.