Zaterdag 7 t/m maandag 9 augustus Nieuwpoort

11 augustus 2021 - Nieuwpoort, België

Deze dagen liggen we nog steeds verwaaid in Nieuwpoort. Het waait hard met zware buien maar ook afgewisseld met zonnige perioden.

Zaterdag waait het wat minder hard maar staan er waarschuwingen op voor zwaar onweer met windstoten. We besluiten samen met de Teamwork naar Veurne te fietsen. De buien komen in de middag dus we vertrekken op tijd zodat de heenweg in ieder geval droog verloopt. We fietsen 10 km langs een kanaal en zijn na ruim driek wartier tegenwinds in het leuke stadje. Na koffie met appeltaart maken we een mooie rondwandeling en bezoeken een kerk met schitterende glas in loodramen. Dan genieten we nog op een terras van een schaal met allerlei warme garnituur en beginnen donkere wolken op te doemen. We besluiten niet langs het kanaal maar een alternatieve route door bos en meer langs de kust te fietsen. Halverwege breekt het slechte weer echt los en duiken we een bos in waar we nog enigszins droog staan. Maar de buien duren zo lang dat we al gauw daar ook doorweekt raken. Uiteindelijk fietsen we door en komen onderweg diverse belgen tegen die ook doorweekt rondlopen of fietsen. Het is ons al eerder opgevallen dat belgen niet groeten als je elkaar passeert. Maar nu we er allemaal als verzopen katten uitzien wordt er hartelijk gegroet en gelachen.

Rond 15.00 zijn we weer aan boord en kleden ons gauw om en gaan lekker lezen.

De andere dagen vermaken we ons met fietstochtjes tussen de buien door, borrel op de Teamwork en we gaan een keer lekker met elkaar uit eten bij de Vierboete, een restaurant aan de jachthaven. Dinsdag wordt het weer eindelijk een paar dagen wat stabieler en kunnen we vertrekken.