Donderdag 12 augustus: Vlissingen- Veerse meer

13 augustus 2021 - Veerse Meer, Nederland

Vandaag vertrekken we om 7.30 uit de jachthaven om het konvooi door het kanaal van Walcheren van 8.45 te halen. In tegenstelling tot een paar jaar geleden is het konvooi nu heel klein. We zijn met 5 schepen en zijn om 10.45 al op het Veerse meer. Er is weinig wind en we gaan op zoek naar een mooie ankerplek wasr we ook kunnen overnachten. Van de Seaquest hebben we een goede tip gekregen voor een ankerplek bij Arneplaat. Uiteindelijk gaan we daar vanwege de drukte iets westelijker van liggen bij Aardbeieneiland. Het is prachtig weer, we zwemmen wat, halen de aangroei al met een borstel weg en liggen lekker te lezen. Tot we opgeschrikt worden door een flinke knal en veel rookontwikkeling in de richting van de Sloehaven. Na een uur wordt dit gelukkig minder en de rook komt ook niet onze richting uit. Later horen we van mijn ouders dat er een tractor en container in brand waren gevlogen.

Aan het eind van de dag krijgen we toch nog een buitje maar daarna wordt het droog en hebben we een schitterende windstille en rustige avond. We liggen met 4 bootes ten anker, er komen 2 luchtballonnen recht over de boot heen en we hebben een mooie zonsondergang.

Dit is de laatste blog. Morgen gaan we naar Zierikzee en zaterdag terug naar Herkingen. Daar rustig inpakken en schoonmaken en dan weer naar huis. Het was fijn om weer eens in het buitenland op vakantie te zijn geweest. Door Covid waren we wel meer beperkt qua plekken die we konden aandoen maar we hebben toch een mooie reis kunnen maken!

1. Adriana:
    13 augustus 2021
    Laatste reactie. Even laten weten dat de reismeisjes dit weekend in Uchelen zijn, vanwege het weer van vorige week, is het dit weekend geworden. Hoop Zondagavond er weer te zijn. De wandelschoenen gaan mee. Goede thuisreis gewenst. Groetjes.
  2. N.J. van der Duyn Schouten:
    13 augustus 2021
    Hallo Jeanette en Claude.
    Heb weer genoten van jullie reisverslagen en foto's.
    Leuk dat we elkaar van de week nog even zagen.
    Groetjes.
    Nico.