Maandag 3 augustus Dieppe - Boulogne

5 augustus 2021 - Boulogne-sur-Mer, Frankrijk

Om 3.45 gaat de wekker. We kleden ons snel aan, maken alles klaar en gooien als eerste los in de haven. We varen tussen de pieren door de zee op en het is hartstikke donker met in de verte wat onweersflitsen. Er liggen hier weinig vissersboeitjes maar het is toch geen fijn idee. We hebben nog een grote schijnwerper op 12 volt. Het snoer komt uit een zijraampje en ik zit in het gangboord met de schijnwerper. We zien inderdaad een paar boeitjes en varen er ruim omheen. Opeens valt de schijnwerper na een half uur uit en blijkt de stekker doorgebrand te zijn. Claude heeft nog een oplossing, zijn mijnwerkerslamp. Daarmee zit ik nog ruim een half uur op de punt (aangelijnd voor het thuisfront😊) en begint het gelukkig licht te worden. Er staat geen zuchtje wind, Claude gaat nog even slapen en wordt pas wakker als de pieren van Boulogne in zicht zijn. Inmiddels regent het al anderhalf uur. Ik zit gelukkig droog onder de buiskap maar bij het aanmeren in Boulogne zijn we toch kletsnat. We hebben geluk omdat we als een van de eersten aankomen zijn er nog boxen en hebben we een prima ligplek. Voor de boten die later in de middag komen is het stapelen tot 6-7 boten naast elkaar. En dat is niet fijn want vanwege de hevige regenval vannacht zetten ze rond 14.00 de spuisluizen open en stroomt het water met een enorm geraas de haven in. We liggen in het schuim en er staat bijn 3 knopen stroom.

Wij liggen goed en gaan de citadel in Boulogne eens bekijken. We ontdekken een schitterende kathedraal en een paar mooie tuinen. We hebben een heerlijke middag.

Als we terug zijn, spreken we de mensen van het schip dat gisteravond voor de haven van Dieppe lag te wachten. Ze vertellen ons dat ze de haven hadden opgeroepen maar dat ze er niet in mochten omdat de haven vol was. Er stond geen wind en gelukkig hadden ze genoeg diesel om de hele nacht te kunnen doorvaren naar Boulogne. Ik vind het een heel naar idee dat je in een zeehaven geweigerd kan worden.

Eind van de middag gaan we nog even borrelen op de Teamwork, daarna eten we een prutje dat we bij de slager hebben gekocht. En weer op tijd naar bed want morgen weer vroeg op vanwege het tij....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Adriana:
    6 augustus 2021
    Wat een tocht midden in de nacht.Een geruststelling voor ons is dat jullie, denk ik, geen enkel risico nemen, en goed weten wat te doen. Jammer dat het weer zo veranderd is. Maar toch genieten van de dingen die wel kunnen, dat is de kunst.Groetjes.
  2. Klazien.:
    6 augustus 2021
    Ja het tij, prachtig als het mee hebt, maar je moet soms vroeg je kooi uit….Wel raar hoor, dat Jachthaven van Dieppe vol was en dat ze je dan weigeren. Ayla gaat nog steeds goed en geniet van de wandelingen met Pa.