Vrijdag 27 juli Salcombe -Brixham

27 juli 2018 - Brixham, Verenigd Koninkrijk

We worden wakker met regen en wind. Tegen de tijd dat we hebben ontbeten is het gelukkig droog en komt het zonnetje er al weer bij. Gauw met de bijboot naar de kant en boodschapjes gedaan. Salcombe is een leuk stadje met allerlei nautische winkeltjes en leuke straatjes. Er zit daar ook een goede slager, bakker en een piepklein winkeltje waar je wat groenten, melk, chips en dergelijke kunt halen. Alles weer bij elkaar gesprokkeld en weer terug naar de boot. Na enig overleg besluiten we om de naderende harde wind uit te gaan zitten in Brixham . We liggen daar beschut en we hebben daar wifi,  stroom, water en er is, ook niet onbelangrijk,  de mogelijkheid om een was te doen! De bijboot weer opgetakeld en aan dek gelegd en de zeilen in gereedheid gebracht. We hadden goede hoop dat er gezeild zou kunnen worden. Om 15.00 voeren we de haven uit om rond de kaap stroom mee te hebben. Er viel helaas wéér niet te zeilen dus op de motor naar Brixham. We hadden al via de telefoon een plek gereserveerd omdat we vermoedden dat we niet de enige zouden zijn die de beschutting opzochten. En dat klopte, we hadden de laatste box voor een schip van 12 meter! Om 18.30 lagen we goed vast, extra stootwillen opgehangen, extra lijnen gezet. Laat de wind maar komen! 'S avonds voor het eerst deze vakantie de kuiptent opgezet. Vannacht wordt ook behoorlijk wat regen verwacht!