Woensdag 11 augustus: Vlissingen

13 augustus 2021 - Vlissingen, Nederland

We worden om 8 uur wakker, heerlijk geslapen en Claude haalt vers brood bij de bakker. Na ontbijt en koffie doen we boodschappen en gaan nog even langs onze favoriete boekhandel 't Spui. Het leuke van deze winkel is dat de dames met handgeschreven kaartjes boeken aanbevelen en goed kunnen adviseren welke boeken de moeite waard zijn. We komen er graag en ook nu kopen we er weer een paar boeken.

Rond 13.30 staan we op de kade klaar met de fietsjes om met mijn ouders te gaan fietsen als we ome Nico tegen komen. Vroeger heeft hij een aantal keer samen met Claude en mijn vader de Calanche alvast een stuk weg gebracht en stapte ik met de kids in engeland op. We maken even een praatje en dan verschijnen mijn ouders en gaan we op pad. Ze hebben een leuke route uitgekozen over de dijk langs de Westerschelde. Bij de Karnemelkse hoek op een camping drinken we wat met een stuk appeltaart erbij. De tocht terug gaat door Souburg en langs het kanaal door Walcheren weer naar de haven. Wij hebben in 1969 een jaar in Souburg gewoond en als ik mijn vader vraag of hij  nog weet waar dat was, staan we binnen 5 minuten voor het oude huis. Na al die jaren herken ik het nog en halen we wat herinneringen op over de tijd die we hier hebben gewoond nadat we van Terschelling waren verhuisd en in afwachting waren van ons nieuwe huis in Vlissingen.

Rond 16.00 zijn we weer terug en spreken af dat we rond 20.00 nog even koffie komen drinken. Ik heb voor Ayla voor haar verjaardag morgen een nieuwe knuffel gekocht en daar is ze erg blij mee! Na de koffie en de bolus en een prachtige zonsondergang gaan we weer terug. Morgen om 7.30 vertrekken we richting Veerse meer dus we bergen de fietsjes weer op en gaan op te tijd naar bed.