Woensdag 24 juli 2019: Yealm-Dartmouth

25 juli 2019 - Dartmouth, Verenigd Koninkrijk

Vannacht toch wat onweer gehad op de rivier en een flinke regenbui. Vanochtend was het zwaar bewolkt en bijna geen wind. We voeren rond 8 uur met een boog weg heel zachtjes naar de Janjorem. Eenmaal vlak langszij zijn we luidkeels zingend "lang zal ze leven" voorbij gevaren. Al gauw staken er twee slaperige hoofden uit het luik . De verjaardag van Annet is vandaag goed begonnen :)

Op de motor zijn we richting Salcombe gevaren, de kaap gerond en verder naar Dartmouth gevaren. De wind bleef weg maar er kwam al gauw een lekker zonnetje bij. Het was prachtig om binnen te varen bij Dartmouth. Op de oever staan een kasteel en overal prachtige landhuizen en schitterende tuinen en bomen. Aan de visitors steiger was gelukkig nog genoeg plek. We hebben een mooi plekje met uitzicht op de rivier en de stad! Na de lunch is Thomas een flinke wandeling gaan maken in zijn eigen tempo (en niet ons bejaardentempo) en wij zijn met de ferry over gestoken naar de andere kant van de stad. Fudge ingeslagen, even langs een winkel voor wat eten gelopen en daarna in een leuk parkje gezeten. Daarna weer terug met de ferry naar onze haven. Inmiddels hadden we leuke engelse buren gekregen waarmee we wat hebben zitten kletsen. Er was nog enige spraakverwarring. Ik begreep dat ze 3 kinderen thuis hadden waarvan er één was weggelopen. Ze wilde graag naar huis maar gelukkig was de verlorene na 3 dagen weer terug. Pas later in het gesprek werd duidelijk dat het om poezen ging. Ze noemde ze my baby's...

In de kuip nog lekker geborreld en nasi gegeten. Het bleef nog lang aangenaam buiten!

1. Adriana:
    25 juli 2019
    Adri.
    We worden jaloers op de temperaturen van jullie. Achter in de tuin om 21.30u 32 graden. Dus binnen blijven, gaat ook wel weer voorbij. Goed gedaan Thom, flink in de benen, eigen tempo. Groeten.

Thom flink de pas er in, goed gedaan