Woensdag 4 augustus Boulogne -Nieuwpoort

7 augustus 2021 - Nieuwpoort, België

Om 7.00 beginnen veel schepen al los te gooien. Wij vertrekken rond 7.15 en varen met een hele grote groep schepen naar buiten. De ene helft gaat richting zuid, de andere helft gaat richting Noord. Er staat bijna geen wind dus op de motor tuffen we langs Calais en later Duinkerken. Hier moeten we besluiten of we nog door willen naar Nieuwpoort of Duinkerken ingaan. Inmiddels hebben we contact met twee HR clubleden die in Nieuwpoort liggen. Zij geven aan dat het vol is bij de Koninklijke maar dat de andere jachthaven nog boxen heeft. We reserveren daar een box en geven dit ook door aan de Teamwork waar we de laatste dagen mee opvaren.. Het laatste stuk vanaf Duinkerken trekt de wind wat aan en kan er zowaar nog lekker gezeild worden tot aan Nieuwpoort. We worden tegemoet gevaren door de Nelson, een van de HR clubleden. Ze zijn hun genaker aan het uitproberen en keren zo weer terug naar Nieuwpoort.

Eind van de middag borrelen we daar gezellig even aan boord en gaan dan nog wat eten bij de Koninklijke. We gaan er naartoe op onze fietsjes en eten daar een heerlijk biefstukje. Als toetje delen we een dame blanche waarvan het ijs aan tafel wordt opgeklopt en dan uitgeserveerd. En dat proef je!

1. Klazien.:
    7 augustus 2021
    Die Dame Blanche klinkt wel heeel goed !!