Zaterdag 27 juli 2019: Swanage Bay

27 juli 2019 - Swanage, Verenigd Koninkrijk

Onze vrienden, Marion en Frits, liggen met hun schip in Lymington op de Solent. Gisteren hebben ze met veel moeite een plekje in de jachthaven kunnen bemachtigen. Het idee is om elkaar vandaag te ontmoeten het liefst op de Beaulieu River. Gisteravond had Claude al contact met de havenmeester daar en deze vertelde ons dat we de volgende ochtend moesten bellen om te horen of er nog plaats was. Dat bleek dus niet het geval. Ook Yarmouth kwamen we niet in  Lymington is een hele grote jachthaven maar ook daar was geen plek. Frits zou nog een keer naar de havenmeester gaan om te informeren maar in de tussentijd kwam de havenmeester van Swanage Bay naast ons liggen om geld te innen en te vertellen dat we niet aan deze mooring konden blijven liggen. Er was nog 1 mooring vrij maar dan moesten we snel zijn want de hele baai zou volstromen vanwege een vliegshow, kermis, lifebands en tot slot vuurwerk. Hij wilde ons wel helpen verhuizen want er stond een stevige wind en de moorings hier zijn van het onhandige soort. We hebben de knoop maar door gehakt en besloten hier nog een dag te blijven. Later bleek er toch 1 plekje vrij gekomen te zijn in Lymington maar deze werd toen vergeven aan andere vrienden van Frits en Marion die voor komende nacht een nog groter probleem hadden om een ligplaats te bemachtigen.

Om 12.30 begon de vliegshow boven de baai en dus precies boven ons hoofd. Het waren 2 vliegtuigjes met bovenop de vleugels wingmen die allerlei capriolen uithaalden. Ze kwamen zo dicht bij dat toen een van de vliegtuigjes in een soort duikvlucht recht op onze boot afkwam, de wingman naar mij (ik zat op de punt van de boot) begon te zwaaien. Het was spectaculair om van zo dichtbij mee te maken maar toen het eenmaal was afgelopen was dat ook prima :)

Na deze show zijn we met de bijboot naar de kant gevaren. Via een pad langs de kliffen liepen we door een bos naar een  kasteel. Daar bleek lunch te worden geserveerd en wisten we een tafeltje te bemachtigen. Thomas en ik gingen voor panini's en Claude voor een krabsandwich. Het smaakte prima. Op de terugweg hoorden we plotseling een helicopter. Vanaf een uitzichtspunt zagen we de helicopter van de coastguard een motorboot vol met mensen achtervolgen. Vanuit de helicopter werd geproberrd via een lijn een man aan boord te zetten maar dit lukte niet. Met grote snelheid verdwenen ze achter een kaap. De engelsen om ons heen dachten aan drugs of illegale vluchtelingen.

Na de wandeling nog even boodschappen gedaan en terug gevaren naar de boot. Inmiddels klonken de live bands al over het water. Dit gaat zo de hele avond door en net hebben we een groot vuurwerk gehad, afgestoken vanaf het strand dus ook hiervoor lagen op de eerste rang! De bands spelen inmiddels weer vrolijk door, gelukkig wel goede muziek, van ABBA tot Bruce Springsteen. Wat wil een mens nog meer!

Het was een dag met veel gezelligheid en reuring.

1. Klazien.:
    28 juli 2019
    Wat een spektakel deze dag. Fijn dat jullie toch nog een and
  2. Klazien.:
    28 juli 2019
    Wat een spektakel zeg, ik neem aan dat de wingmen heel goed vastzitten...
    Jammer dat jullie niet bij Marion en Frits kunnen liggen, het moet daar wel heel erg druk zijn. Doe ze maar de groeten van ons.
    Vanmidd hier de ronde en het is hier bewolkt, wat we helemaaal niet erg vinden.
  3. Jan Daniels:
    28 juli 2019
    Hallo Claude ,Jeanette en Thomas. Zo te lezen hebben jullie het wel goed naar jullie zin. Tot nu toe alle blogs gelezen en op Google Earth bekeken. Ik zag veel bekende plekjes. Flappie heeft het prima naar zijn zin. Smorgens zwemmen Smiddags en savonds wandelen Gisteren heel veel regen gehad. Huis begint weer een beetje af te koelen. Ik wens jullie nog een verdere leuke vakantie toe. Pappa