Dinsdag 24 juli New Grimsby Sound

24 juli 2018 - Scilly-eilanden, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend werden we rond 5 uur wakker door een zeer ongewoon geluid, het regende! Dat hadden we niet verwacht. Ik dook dan ook gelijk de kuip in om diverse schoenen te redden. Het zag er allemaal grauw en somber uit, er stond wat wind waardoor de deining ook wat opliep. We lagen lekker te slingeren. Gauw mijn bed maar weer ingekropen. Rond 9 uur werd het droog en kwam het zonnetje er weer bij. De wind viel helemaal weg en opeens was het weer prachtig weer. We vonden Tresco zo'n mooi eiland dat we hier nog een dag wilden blijven. Eerst zijn we nog even verplaatst naar een kleinere meerboei meer achter in de baai maar binnen een kwartier hadden we er al spijt van. Deze boei bleef maar tegen de romp botsen wat een binnen een hels lawaai was. Gauw weer terug gevaren naar onze grote meerboei en we lagen weer prima.

Met de bijboot zijn we naar de kant gevaren en toen richting Abbey Gardens gelopen. In plaats van de tuin te bezoeken zijn we via de kust er omheen gelopen. Vanaf wederom een prachtig uitzichtspunt zag je St Mary's liggen maar ook de hele route die we gisteren over de ondieptes waren gevaren. De jongste spotte een mooi strand en daar zijn we maar eens gaan kijken. Er stonden picnictafels , een enorme barbeque met houtskool en 2 batjes met een balletje. Op een plakkaat stond dat je hier mocht barbequen mits je de islandoffice even belde om dit te reserveren. Mooi om te zien dat dit hier nog zo maar kan! We hebben hier even heerlijk gezeten, de jongste ging zwemmen ondanks dat het water erg koud was. Daarna zijn we langs Abbey Gardens weer terug gelopen. De entree voor Abbey Gardens vonden we nogal hoog voor 5 personen en de oudste was van mening dat je geen geld ging betalen om alleen een beetje naar planten te kijken terwijl het hele eiland vol mooie planten stond...

Er was ook een winkeltje op het eiland dat we nog even hebben bezocht voor een paar boodschapjes. Na deze toch wel lange wandeling zijn we terug gegaan naar de boot en hebben lekker gezwommen en geluierd op het dek. S' avonds hing er plotseling een bekende met zijn rubberboot achter onze boot. Hij had via gezamenlijke vrienden gehoord dat wij in deze baai lagen. Even gezellig koffie gedronken en ervaringen uitgewisseld. En daarna op tijd naar bed want morgen vertrekken we om 5.30 via de noordkant terug naar Falmouth.

1. Klazien.:
    25 juli 2018
    Fijn dat jullie zo genieten. We zien jde Calanche nu zo'n beetje bij Lizard head varen, dus het vordert snel.