Dinsdag 16 juli: Falmouth-Helford river

17 juli 2019 - Helford River, Verenigd Koninkrijk

Na 12 uur achtereen slapen werden we weer enigszins uitgerust wakker. Gelijk maar boodschappen gehaald bij de plaatselijke Tesco en bij een bakker vers brood en de plaatselijke specialiteit: pastys. Lekker ontbeten met gebakken eieren en spek en vervolgens hebben de mannen het bijbootje te voorschijn gehaald en opgepompt. Rond 12.00 uur zijn we gaan zeilen richting de Helford river. Het was maar een paar mijl met een licht windje en een stralende zon. In de Helford een groene visitors boei opgepikt. Lekker geluncht met wraps en daarna het motortje via een ingenieuze constructie uitgedacht door Thomas, achter het bijbootje gehangen. Hij had met de grootzeilval een soort kraanconstructie bedacht waardoor we het motortje niet hoefden te tillen maar naar beneden konden takelen. Dit scheelde een hoop tilwerk! Met het bijbootje zijn we eerst naar het dorpje Helford gevaren en hebben een korte wandeling langs de kust gemaakt voor mooie fotos van de Calanche op de rivier. Vervolgens zijn we met de bijboot naar de overkant gevaren waar een leuke pub zit aan het strand, de Ferry Boat Inn. Daar 3  lauwe biertjes zonder schuimkraag gedronken en vervolgens weer terug gevaren. Eenmaal bij de boot aangekomen bleken we Nederlandse buren gekregen te hebben. Zij kwamen uit Dublin via de Scillies en vertelden dat het op de Scillies ontzettend druk was. Soms lager er wel 5 boten tegelijk aan een boei. Dat hebben wij vorig jaar gelukkig niet meegemaakt! 'S avonds na het eten nog heerlijk in de kuip bij windstil weer zitten lezen. Het was nog een komen en gaan van allerlei motorbootjes, roeiers en kleine zeilbootjes. Een leuk gezicht!

1. Klazien.:
    17 juli 2019
    Lekker dagje zo te lezen. Geniet er maar van. Vandaag ook hier een prachtige dag en lekker strandweer.
  2. Ambam:
    17 juli 2019