Vrijdag 17 juli 2020 Herkingen-Zierikzee

18 juli 2020 - Zierikzee, Nederland

De eerste dag van de vakantie en Claude zijn 60e verjaardag! Vanwege onze aanstaande verhuizing willen we 'maar' 3 weken op vakantie en gecombineerd met alle coronaperikelen hebben we besloten om in eigen land te blijven. Misschien nog een uitstapje richting Belgische kust, we zien wel.

Het lijkt ons leuk om in Zierikzee uit eten te gaan. Claude reserveert een  restaurant aan de kaai en vertrekt 's ochtends al met Thomas en Joost met de boot richting Zierikzee. Ik pak die ochtend nog wat in en sluit het huis af en rijd samen met Sjoerd rond 13.00 naar Zierikzee. We trotseren nog een behoorlijke file voor Zierikzee. Later horen we dat dit werd veroorzaakt door kapotte slagbomen bij de Zeelandbrug. De brug heeft tussen 15.00 en 19.00 niet gedraaid, schepen hebben uren liggen wachten. De mannen hebben dus geluk gehad dat ze zo vroeg zijn vertrokken en hebben een mooie plek aan de steiger. We parkeren even aan de kade om alles uit te laden, toch nog een hele auto vol... en daarna brengen Joost en ik de auto naar de grote parkeerplaats aan de rand van het stadje. Morgen neemt Joost de auto weer mee naar huis en gaat dan door naar Rotterdam om met een groep vrienden naar een barbeque te gaan. Later in de week komt hij waarschijnlijk weer aan boord maar niets is zo veranderlijk als Joost :)

Rond 15.00 kan dan eindelijk de taart worden gegeten en de cadeaus uitgepakt. We verrassen Claude met een vogel atlas en een mooie Canadese whisky. Daarna een borreltje en om half 8 naar het restaurant. Vanwege de coronamaatregelen zijn er 2 shifts. Wij hebben de tweede shift gekozen zodat we rustig kunnen eten en niet op de tijd hoeven te letten. Claude kiest lekkere oesters en een dorade, Joost een zeetong, Sjoerd een enorme vissalade, Thomas een vegetarisch stoofpotje en ik ga voor de slibtongetjes. In het restaurant is een looproute en zitten we tussen een soort plastic spatschermen maar dat went snel. We worden leuk bediend en hebben een gezellige avond!

1. Jan Daniels:
    18 juli 2020
    Ja leuk dat je het reisjournaal weer oppikt. We gaan je elke dag volgen. Hele fijne vakantie .Papa
  2. N.J. van der Duyn Schouten:
    18 juli 2020
    Van harte gefeliciteerd Claude. Hoop dat, ondanks alle corona toestanden, jullie een fijne vakantie hebben. Hartelijke Groeten van Nico.
  3. Ekke en Yvonne:
    18 juli 2020
    Hallo vakantiegangers, wat een feestelijke dag met de verjaardag van Claude en start van de vakantie! Leuk dat er weer een blog is waarmee we jullie kunnen volgen.
    Fijne tijd met elkaar en hartegroet van ons,
    Ekke & Yvonne