Zondag 2 augustus Dieppe

3 augustus 2021 - Dieppe, Frankrijk

Vanochtend worden we wakker met regen. Claude gaat vers stokbrood halen en ik dek te tafel. Om 10 uur heb ik een call en moet ik een advies afronden voor een client. Dit is gelijk een soort oefening voor mij om vanaf volgend jaar af en toe aan boord te werken. Duidelijk is dat we goede wifi aan boord moeten regelen. Wifi in de havens is slecht en privacy gevoelig. Weer een taak om te regelen voor Claudes to do lijst als hij vanaf 1 januari stopt met werken 😊

Claude heeft een leuk dorpje op de klif gevonden met een leuk restaurantje voor de lunch. Na de hele ochtend gewerkt te hebben, gaan we op de fietsjes de kliffen op ten zuiden van Dieppe. Eenmaal helemaal boven blijkt het dorpje verderop beneden tussen de kliffen te liggen. Dit wordt mij wat te veel, zonder lunch de klim gedaan en straks na de lunch ook weer zo terug. Ik stel voor om even te genieten van het uitzicht bovenop de klif en de spiegelgladde zee en de zelfde weg weer terug te fietsen naar beneden en in de haven bij een restaurant te lunchen.

Claude gaat hiermee (een beetje sputterend) akkoord en we zijn gelukkig zo weer terug in de stad en strijken neer op een terras aan de haven. Claude gaat voor een pan mosselen, ik voor een salade met garnalen en zalm. Heerlijk gegeten en daarna terug aan boord. De Teamwork kwamen nog gezellig een borrel drinken. Na de borrel hebben we geen honger meer bereiden alles voor voor ons vertrek morgenochtend. Hetplan is om rond 0.4.00 uur de haven uit te varen richting Boulogne.

Om 22.00 gaan we nog even op de pier gaan kijken. Wezien net een Nederlands schip aankomen maar de lichten blijven op rood staan. We begrijpen niet waarom want er komen geen grote schepen aan. Wewachten nog een tijdje maar de lichten blijven op rood staan. Rond zijn we weer aan boord en gaan we slapen want om 0.3.30 gaat de wekker....

1. Adriana:
    4 augustus 2021
    Er wordt weer heerlijk gesmikkeld, begrijp ik, groot gelijk hoor. Thuis wordt het weer bikkelen. Vreemd dat het licht op rood bleef. Er is vast een reden voor geweest. Adriana.
  2. Klazien.:
    4 augustus 2021
    Jullie hebben al ontzettend veel plezier van de nieuwe fietsjes merk ik wel.
    Hier all ok, Ayla is aan t zwemmen en plonzen op t strand, windstil en lekkere temp. Kan niet beter.
    Goeie reis !!