Zondag 21 juli 2019: Malpas- Plymouth

22 juli 2019 - Plymouth, Verenigd Koninkrijk

Om 5 uur werd ik wakker van de regen. Gauw een blik buiten geworpen en en nog een paar schoenen en een vest naar binnen gehaald. Rond 8 uur was het gelukkig weer droog en brak de zon door. Opgestaan en alles in gereedheid gebracht voor vertrek. Een engelsman hielp ons bij het losgooien en gaf ondertussen nog allerlei tips voor de river Yealm. Het was nog doodstil op de rivier. Rustig voeren we tussen ankerende bootjes en langs het grote zeeschip weer richting zee. Eenmaal buiten bleek er een heerlijk windje schuin van achter te staan en konden we de 40 mijl naar Plymouth prima zeilen. Het zonnetje scheen uitbundig en tot drie keer toe hadden we dolfijnen om het schip. Claude heeft weer veel foto's kunnen maken!

Rond 16.30 kwamen we in de baai van Plymouth aan. We hadden gelezen dat Cawsand bay een prima plek is om te ankeren bij alle westenwinden dus besloten dat we dat maar eens moesten uitproberen.  Er was nog voldoende plek dus een mooi plekje uitgezocht. Nadat het anker was uitgegooid een borrel ingeschonken. Er lag nog een Nederlands schip, verder alleen engelsen. Er was nog heel wat bedrijvigheid om ons heen. Er kwam een engels scheepje aan met cursisten die leerden ankeren. Op diverse plekken om ons heen werd geoefend, heel rustig waarbij steeds een protocol werd afgewerkt. Later op de avond kwam er nog een oud traditionerl zeilschip vol met jongelui toch wel redelijk dichtbij ankeren. Een tijdje hebben we alles goed in de gaten gehouden maar we kwamen niet te dicht bij elkaar gelukkig. Vanavond maar een pan macaroni gemaakt en nog lekker gelezen. Het was een mooie zeildag!

1. Klazien.:
    22 juli 2019
    Klinkt weer als vanouds. Lekker zeilweer en nieuwe plekken ontdekken. Ben al benieuwd naar de river Yealm. Hier wordt het de komende dagen flink warm. De Happy Hour is een week verzet en dat wil wat zeggen.... Veel plezier daar en gr en pootje van Ayla.
  2. Adriana:
    22 juli 2019
    Adri. Vandaag bezoek van Annie, altijd gezellig. We hebben tot 22.15 buiten gezeten. Voor jullie ook fijn weer op het water, of heeft Thom liever meer spektakel! Pa blijft met deze hitte binnen, is het beste. Groetjes ook van Annie.

.,,