Dinsdag 31 juli Studland Bay -Cowes

31 juli 2018 - Cowes, Verenigd Koninkrijk

Heerlijk achter het anker geslapen. Nadat de helicopters waren vertrokken was er alleen nog het geklots van het water rond de boot. We werden wakker met een lekker zonnetje en een prachtig uitzicht op Old Harry and his wife. Om 8 uur haalden we het anker op, deze keer zonder problemen en motorden naar de Solent toe. Met 4 knopen stroom mee vlogen we door de ingang de Solent op. Het doel was de Beaulieu river maar het begin van de rivier was niet diep genoeg als we de volgende ochtend met laag water wilden vertrekken richting Brighton.
Change of plans, op naar Cowes, het engelse zeilersmekka. We kregen een mooi plekje aan de binnenkant van de buitensteiger met mooi uitzicht op de Solent en alle ingaande en uitgaande boten en ferry's.
Er lagen ook een paar leden van de HR connectie die voordat zij weer verder gingen, nog even koffie kwamen drinken en bijkletsen.
Na de lunch zijn we Cowes ingegaan en daarna langs de boulevard gelopen en een ijsje gegeten.
Na het avondeten hebben we de bijboot leeg laten lopen en opgeruimd. We zijn klaar voor de terugreis. We zien oostenwinden komen en gaan wat eerder terug zodat we nog een paar dagen aan de Belgische kust kunnen vertoeven. Leuk om jullie reacties te lezen en dat jullie zo met ons meeleven!

1. Klazien.:
    1 augustus 2018
    Prachtige fotos weer! Zou daar ook wel eens willen slapen bij old Harry and his wife 😌😉 . Zie dat jullie tussen Cowes and Portsmouth zeilen. Goeie vaart naar Brighton !!