Zaterdag 21 juli Helford River

21 juli 2018 - Helford River, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend werd ik al om 5.30 wakker van een geplons om de boot heen en overal krijsende meeuwen ( de rest sliep natuurlijk gewoon door). Toen ik buiten ging kijken zwom er een enorme school vissen de rivier af en de meeuwen probeerden een maaltje te vangen. De vissen waren duidelijk sneller, geen enkele meeuw om mij heen ving iets. Daarna ben ik maar weer mijn bed ingekropen. Om half 10 werd iedereen wakker. Claude en de middelste voeren naar het dorp om te douchen en brood te halen. Na het ontbijt zijn we het coastal path gaan lopen richting de uitgang van de Helford. We kwamen langs allerlei strandjes en vergezichten en het was prachtig weer. Ik had 5 flesjes water gevuld en iedereen een flesje gegeven voordat we vertrokken. Al na een uur wandelen waren er nog maar 3 flesjes over. Niemand wist waar de overige twee waren gebleven. Op de terugweg kwamen we er één op het strand tegen daar waar de jongens stenen hadden staan gooien en het tweede flesje vonden we bij terugkeer op de steiger daar waar Claude wat geld in een kistje voor onderhoud van de steiger had gedaan...
Eenmaal terug op de boot hebben we even lekker geborreld en kregen we engelse buren. Ze spraken zowaar wat Nederlands omdat ze een aantal jaren in Nederland hebben gewoond. Wij en de buren vertrekken morgen om 4.00 naar de Scilly eilanden. De komende 4 dagen is rustig weer voorspeld. We verwachten woensdag weer terug te zijn in de Falmouth baai!

1. Klazien.:
    22 juli 2018
    Was weer heel leuk om te lezen Jean. En de "vermiste" flesjes water heel herkenbaar .... Zeer benieuwd naar de Scillys.
  2. Ekke:
    23 juli 2018
    Hallo Claude en Jeanette,

Leuk om julie belevenissen te lezen. Zojuist heb ik het e.e.a. Op de tablet van Adri en John gezet zodat ze jullie ook kunnen volgen. Straks nog een handleiding maken en wat uitleg zodat je zelf jullie kunnen volgen. Op vesselfinder is jullie laatste positie afgegeven vandaag om 11:47 , ergens tussen de eilanden in. Jullie zijn dus weer op weg. Leuk om dat zo te kunnen volgen. Heel veel plezier togewenst, ook van Yvonne. Hartelijke groet, Ekke
  3. Adriana:
    23 juli 2018
    Hallo Jeanette.
    Zojuist heeft Ekke mij wat op weg geholpen.Hopelijk ga ik alles snappen. Het gaat mij vast lukken. Groetjes van ons. Pa en Ma.