Vrijdag 20 juli Fal River - Helford River

20 juli 2018 - Helford River, Verenigd Koninkrijk

Om ons heen was het zo stil op de rivier dat we pas om 9.30 wakker werden. Snel opgestaan en de zeilen klaargemaakt want we wilden niet te laat aankomen op de Helford River vanwege de verwachte (weekend)drukte daar. Om 10.15 gooiden we los van het boeitje en voeren we op de genua de river Fal af. Ondertussen zorgde ik voor een boterhammetje en een kopje thee. Voor Falmouth zetten we het grootzeil bij en zeilden we in het zonnetje halve wind naar de Helford. Rond 13.00 pikten we hier een groene visitorsmooring op, herkenbaar aan een grote V. Er was nog keuze genoeg maar 's middags liep het al behoorlijk vol. Eerst maar even geluncht met een ommelet en daarna gingen de jongste en oudste weer even een rondje om de boot zwemmen. Een uurtje later stapten we weer in de bijboot richting Helford. Oudste zoon had het na het zwemmen koud en wilde aan boord blijven. Ook prima. Helford is een prachtig plaatsje, de huisjes zijn spierwit, de straatje heel smal. We liepen het dorpje door en volgenden toen weer een public foothpath door een bos een heuvel op. Bovenop de heuvel daalde het pad naar the Frenchmen's Creek ( uit een boek van Daphne du Maurier).
Het pad liep naar beneden langs deze kreek met prachtige uitzichten op de rivier. Uiteindelijk kwamen we boven in het dorp weer uit. De buurtsuper annex postkantoor was al dicht maar we hebben gelukkig genoeg eten aan boord. Met de bijboot zijn we teruggevaren naar de boot. Er stond inmiddels een stevig windje waardoor het wat kouder werd. Na een borrel in de kuip de nasi toch maar binnen gegeten. 's Avonds werd er fanatiek Canasta gespeeld en heb ik heerlijk een boek gelezen.

1. Klazien.:
    21 juli 2018
    Leuk Jeanette enhele mooie fotos !!