Donderdag 23 juli 2020; Wemeldinge - Herkingen

24 juli 2020 - Herkingen, Nederland

We starten vandaag rustig op en ontbijten wéér buiten. Wat boffen we toch deze week! Het is heerlijk weer, een warme zuidelijke wind en een mooie blauwe lucht. We besluiten om vandaag terug te zeilen naar onze thuishaven in Herkingen. Het weer wordt de komende dagen wat minder, de jongens gaan weer naar huis en wij kunnen nog even wat zaken regelen voor onze verhuizing. We drinken eerst nog koffie aan boord bij de Nelson. Zij blijven liggen omdat een schootblok van de genua is afgebroken waarvoor een nieuwe is besteld. Deze wordt hopelijk morgen geleverd en dan kunnen zij ook weer verder. Om 11.30 varen we uit. Het is zo fantastisch zeilen dat we bij de Zeelandbrug besluiten om te keren en hetzelfde stuk terug naar Wemeldinge te zeilen en daar weer om te keren en dan weer richting Zeelandbrug te gaan om vervolgens richting Herkingen te gaan. Deze actie heeft nog een voordeel, we komen hierdoor pas rond 16.30 bij de sluis aan en vermijden hierdoor de ergste drukte. Als we aankomen zien we nog net een enorme hoeveelheid boten de sluis in geperst worden voordat de deuren dicht gaan. Wij meren rustig aan een lege steiger aan en als de sluis rond 17.30 weer open gaat varen we heel relaxed met slechts een paar andere schepen de sluis in. Rond 18.30 liggen we weer in onze eigen box. We eten buiten en daarna pakken de jongens hun spullen in. We rijden naar huis, lopen nog even bij de buurtjes binnen voor een borrel en om te melden dat Sjoerd de komende week voor de plantjes en diertjes zorgt. Om 22.00 zijn we weer aan boord en gaan lekker nog even wat lezen.

1. Klazien:
    24 juli 2020
    Je verslag weer gelezen en welkom thuis voor dit weekend. We kijken uit naar de komst van ,Thom en Sjoerd en hebben vanmorgen nog snel wat boodschappen gedaan. Ayla zal opkijken als die twee p eens binnenstappen.
  2. Adriana:
    24 juli 2020
    Even wat ander weer voor ons allen, maarde gasten vervelen zich niet gelukkig. Iedere dag toch even naar de Waal, maar voor Brakel is het toch te winderig. Dus nu gaan jullie samen verder.Christa had zich vergist, ze gaan i.p.v Maandag, Woensdag weer terug. Gegroet van ons allen, Adri.