Vrijdag 24 juli: Herkingen - Herkingen

25 juli 2020 - Herkingen, Nederland

Voor het eerst deze vakantie eten we binnen. Het is wat fris en af en toe vallen er een paar druppels. Na het ontbijt gaan we op pad om boodschappen te doen. Eerst rijden we nog even langs de watersportwinkel om wat te kopen. In de winkel staat een vrouw die de GR5 route aan het lopen is. Ze heeft haar auto in Herkingen geparkeerd en wil met de bus naar Goedereede om van daaruit de route terug naar haar auto te lopen. Er is echter geen bus en men probeert een taxi voor haar te regelen. Wij staan dit aan te horen en besluiten haar mee te nemen naar Middelharnis en af te zetten op het busstation. In de auto hebben we een leuk gesprek over de GR5 route, waarvan Mirjam en ik jaarlijks een stuk lopen en ik vertel haar waar de mooiste stukken zijn en hoe wij het vervoersprobleem tot nu toe hebben kunnen oplossen.

In Middelharnis zetten we haar af, doen boodschappen en rijden nog langs Tieleman om de laatste dingen voor de keuken te regelen.

Terug aan boord lunchen we snel en maken de zeilen klaar. Het zonnetje is er inmiddels bij gekomen en het wordt een heerlijke zeilmiddag! Wat is de Grevelingen toch een mooi gebied. We varen terug door de Hals, een wat smallere, kronkelende vaarroute langs prachtige natuur. We zien paarden en runderen lopen en natuurlijk heel veel soorten vogels. We zeilen in de zon maar ten oosten van ons ontstaat een flinke bui. De wind trekt aan maar de bui drijft voorbij en we speren ruime wind terug naar de haven.  Rond 17.00 zijn we terug, borrelen en lezen wat. Na het eten maken we nog een wandeling en bespreken we wat we morgen gaan doen.