Zondag 19 juli 2020 Zierikzee - Burghsluis

20 juli 2020 - Burghsluis, Nederland

Na deze keer een rustige nacht ontbijten we weer lekker in het zonnetje in de kuip. Het oorspronkelijke plan was om vandaag door het kanaal van Hansweert naar Breskens en de dag daarna naar Oostende te gaan. Maar dit plan laten we voorlopig even schieten. We zijn nog moe van alle perikelen de afgelopen tijd en besluiten om lekker een rondje op de Oosterschelde te gaan zeilen. Er staat een prima windje, west 3 en ik reserveer alvast een ligplaats in Burghsluis. Na ruim 3.5 uur en 22 mijl te hebben gezeild meren we om 16.00 uur aan in Burghsluis. Het is een wat lastig plekje om aan te meren zonder boegschroef maar een vriendelijke havenmeester helpt ons een handje met zijn rubberboot. Vervolgens doen we gauw de huiken op de zeilen want er komt regen aan. Om 17.00 zitten we buiten aan de borrel als het zachtjes gaat spetteren. We eten binnen, een heerlijke babiketjap van de slager in Zierikzee, en borrelen 's-avonds nog gezellig bij de Nelson aan boord. Morgen blijven we liggen in Burghsluis en is het plan om te gaan fietsen.

1. Klazien:
    20 juli 2020
    Leuk Jean !! Genieten maar. Ayla heeft vanochtend weer heerlijk gezwommen en gespetterd. En ik ga vanmiddag stukje fietsen. Pappa gaat met Flappie naar t park. Veel plezier !!